1001 lasmachineonderdelen, lasapparaatonderdelen en EN1090-onderdelen 30 apr 2014

1001 lasmachineonderdelen, lasapparaatonderdelen en EN1090-onderdelen

Vanotools vertegenwoordigt al jaren de Ernsthard Group waarin verschillende fabrikanten zijn vertegenwoordigd. De lasonderdelen fabrikanten hebben gezamenlijk een Welding Parts Pool samengesteld van universeel toepasbare lasonderdelen waaruit Europese afnemers kunnen putten.

1001 lasmachineonderdelen, lasapparaatonderdelen en EN1090-onderdelen.

Het betreft een zeer uitgebreid pakket lasonderdelen opknaponderdelen voor eenvoudige en goedkope interne reparatie en onderhoud van lasmachines en accessoires.

Deze lastoestelonderdelen zijn van zeer hoge kwaliteit en voldoen aan de laatste normeringen als de EN1090, de EN50504, de EN-60974 en worden om die reden soms ook CE-onderdelen of CE-lasonderdelen genoemd.

Deze Ernsthard lasapparatuuronderdelen zijn verschillende aard; lasbestanddeel, lascomponent, laselement, lassamenstelling, lassegment,

las-ersatzteil of lasvervangingsdeel en kunnen grofweg als volgt worden ingedeeld :

gelijkrichterbrug, gelijkrichter, aandrijfwiel, aandrijfmotor, aandrijfunit, toortsaansluiting, pomp, gasklep, gaskoppeling, waterkoppeling, stuurstroom stekker, relais, schakelaar, nokkenschakelaar, aardklem, laskoppeling, inbouwkoppeling, gasslang, koelvloeistofslang, laskabel, beschermslang, reduceerventiel, snelkoppeling, gaskoppeling, koelvloeistofkoppeling, magneetklep, magneetschakelaar, koelvloeistofpomp, ventilator, koelventilator, lasfan, ventilatorblad, condensator, haspelrem, haspeladapter, stappenschakelaar, voetpedaal, trolley, koelvloeistof, laswagen, lasframe, volt&ampèremeter, niet geleidende koelvloeistof, erosievrije koelvloeistof, voltmeter, ampèremeter, draadsnelheidsmeter, afstandbediening, v&a-sets, v&a-meter sets, printplaat, schakelaar,paneelmeter, gecertificeerde shunt en volt&ampèreset.

De Ernsthard groep loopt ver voorop als het over innovatie gaat. Steeds weer worden nieuwe betere lastechnische ersatzteilen gepresenteerd waarbij de concurrentie dikwijls pas jaren later deze moderne CE-onderdelen kan leveren en soms ook helemaal niet.

Een goed voorbeeld hiervan is de nieuwe Ernsthard digitale CE-volt&ampèreset type EN1090-EN50504.

Dit is een eenvoudig in te bouwen volt-amperemeterset met grote heldere Led-weergave ontworpen voor mma, tig, mig en op-lasmachines. Voltage weergave is 0-99,99 amperage weergave is 0-999.  De dual lasdisplay v&a meterset toont zowel volt & amp gelijktijdig op afzonderlijke displays. Nauwkeurigheid van alle meters bedraagt +/-1% FSD of 2,5% voor AC meters. De displays zijn gemonteerd op lenzen die 3mm dik zijn voor goede stevigheid, de kits worden met 2 schroeven door de lens in de machine bevestigd. De lenzen zijn groot genoeg om ronde en vierkante dagmaat uitsnijdingen tot 76mm af te dekken. Formaat van lenzen display 98 x 120mm. Het unieke van deze en50504-v&aset is dat deze géén voeding nodig heeft om te werken waardoor de inbouw aanzienlijk veel eenvoudiger is omdat inbouw van een standaard voltamperemeterset wel moet voldoen aan de en60974 waarbij nogal wat eisen wordt gesteld aan de zorgvuldigheidseisen van de lichtnetvoeding van de volt/ampèreset.

Unieke set tegen een prijs die lager is dan de fabrieksset die in vele gevallen niet meer leverbaar is waardoor wel moet worden uitgeweken als men aan de machinenormen wil blijven voldoen.

Ernsthard biedt dus de meest beste prijs/kwaliteitverhouding.

Overigens is ook de WPS4ALL-1090 calibox 6000i een Ernsthard vinding waarbij één box extern aan een lasmachine kan worden aangesloten ter validatie of calibratie van de lasparameters. Deze WPS4all-box kan tussen verschillende lasmachines worden uitgewisseld zodat niet elke lasmachine hoeft te worden voorzien van een voltampèreset hetgeen bedrijven veel geld bespaart.