Nieuwe led-lichtmast Atlas Copco: meer licht, minder kosten 01 jul 2015

Atlas Copco introduceert een nieuwe compacte en energiezuinige QLB60 lichtmast. Kenmerkend voor deze lichttoren zijn de innovatieve led-technologie, de speciale optische lens voor optimale lichtspreiding en de kleine footprint.  De 340° beweegbare hydraulische verticale arm heeft een maximale hoogte van 8 meter en is veilig te gebruiken tot windkracht 9.

De QLB 60 is uitgerust met 4x350W LED-lampen die zowel een grote lichtdekking geven als energiezuinig zijn. Ten opzichte van een vergelijkbare traditionele lichtmast met 4x1000W halogeenlampen geeft de nieuwe led-lichtmast 75% minder CO2-uitstoot en is daardoor bijzonder milieuvriendelijk. Bovendien liggen de operationele kosten van de QLB60 led-lichtmast 95%  lager dan die van een 4000W halogeen-lichtmast.  De duurzame en betrouwbare 1500rpm-motor heeft een laag brandstofverbruik (0,5 l/h voor 260 uur) en vanwege zijn lange service-intervallen blijven de onderhoudskosten beperkt.

en speciale feature op QLB 60 lichtmast is de fotocel, waarmee op afstand het starten, stoppen en instellen van de masthoogte kan worden geregeld. Daarnaast maakt het intuïtieve LC-1003 besturingsysteem de bediening van de led-lichtmast eenvoudig.

De QLB 60 is geschikt voor een breed scala aan toepassingen: hij kan ingezet worden voor muziek- en sportevenementen, constructie- en infrawerkzaamheden en als tijdelijk openbare verlichting.

Atlas Copco verzorgt live-demo’s door heel Nederland. Meer informatie daarover is te vinden op www.atlascopco.com/nlproducten.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Atlas Copco is wereldwijd een toonaangevende aanbieder van duurzame productiviteitsoplossingen.

De Atlas Copco-groep biedt  zijn klanten innovatieve compressoren, vacuüm-oplossingen, luchtbehandelings- en gasscheidingssystemen, constructie- en mijnbouwapparatuur, industrieel gereedschap en montagesystemen. Atlas Copco ontwikkelt producten en diensten met het oog op  productiviteit, energie-efficiëntie, veiligheid en ergonomie.  Het concern is opgericht in 1873,  heeft zijn hoofdkantoor in Stockholm, Zweden en is in meer dan 180 landen actief. In 2014  bedroeg de omzet 10,3 miljard euro en waren er bij Atlas Copco meer dan  44.000 medewerkers in dienst.