Bardahl DPF Professional Cleaning KIT 18 feb 2015

Bardahl DPF Professional Cleaning KIT
Roetfilter reinigen zonder demontage

As en vervuiling zich ophopen in het filter en de poriën verstoppen waardoor de doeltreffendheid van het roetfilter verminderd wordt. Uiteindelijk zal dit leiden tot een toename van de NOx-emissie en brandstofverbruik, verstoppingen en uiteindelijk een motor die alleen nog in de noodloop wil draaien.

Bardahl heeft een DPF Professional Cleaning kit ontwikkeld die het mogelijk maakt de aanschaf van een nieuw roetfilter uit te stellen.

Deze kit bestaat uit 3 stappen. Allereerst dient het roetfilter gereinigd te worden middels het product FAP 1. Het product wordt toegevoegd, middels de bijgeleverde flacon die aangesloten wordt op de toevoerleiding van de drukverschil sensor. Daarna moet het systeem gespoeld worden met het product FAP 2 via dezelfde leiding. Tot slot dient het bijbehorende additief, FAP3, aan de brandstof toegevoegd te worden.

Belangrijk voordeel is dat Bardahl de set levert inclusief een additief voor in de brandstoftank voor de juiste nazorg. Na de reiniging bij stilstand wordt het gehele systeem nog actief nabehandeld middels de reiniging vanuit de brandstoftank.

Daarnaast vindt de gehele reinigingsprocedure plaats zonder demontage. Dat scheelt de klant tijd en geld. U kunt zo voor een aantrekkelijk bedrag roetfilters reinigen.

Deze reinigingsprocedure is zeer duurzaam. Met Bardahl DPF Professional Cleaning Kit  worden geen kostbare onderdelen vervangen maar wordt maximaal gebruik gemaakt van bestaande onderdelen.

De werkwijze wordt in de handleiding duidelijk stap voor stap uitgelegd. Benieuwd naar de werkwijze; bekijk de werking op http://www.youtube.com/watch?v=SW_EWgHaCBs

Meer info? http://www.bardahl.nl/uitgelicht/roetfilter-reinigen

Artikelnummer reoetfilterkit; 91683