Bardahl breidt lijn transmissie oliën verder uit 12 mrt 2015

Bardahl breidt lijn transmissie oliën verder uit
Bardahl ATF VIII

Dordrecht 12 maart 2015, Bardahl breidt de lijn transmissieoliën verder uit met 2 nieuwe automatische versnellingsbakoliën, een handgeschakelde versnellingsbakolie voor maximale brandstofbesparing  (tevens droge koppeling) en een CVT transmissieolie.

De automatische transmissieoliën ATF VI en VIII zijn 100% synthetisch en geschikt voor 6 respectievelijk 8 en 9 versnellingen van ZF die toegepast worden in onder andere Volkswagen, BMW, Jaguar etc. Kenmerkend voor beide versnellingsbakoliën zijn de aanzienlijk langere levensduur van de transmissie en het zeer soepel schakelen zonder
trillingen.

De FE 75W Syntronic is een 100%  synthetische olie, voor gebruik in handgeschakelde versnellingsbakken van personenwagens waarmee maximale brandstofbesparing mogelijk is. Deze versnellingsbakolie biedt geoptimaliseerde koude – starteigenschappen, zorgt voor zeer soepel schakelen zonder trillingen en garandeert een zeer lange levensduur van de versnellingsbak. Daarnaast is deze brandstofbesparende versnellingsbakolie geschikt voor de DSG “dry clutch” van Volkwagen met versnellingsbakcodes DQ200, DQ500, DQ501.

Tot slot levert Bardahl de CVT Fluid Syntronic: eveneens een 100% synthetische transmissieolie op basis van zeer hoogwaardige basisoliën, ontwikkeld voor continu variabele transmissies (CVT’s) met stalen duwbanden of kettingen. Deze transmissieolie biedt superieure bescherming tegen slijtage en bezit stabiele frictie-eigenschappen. De olie zorgt voor zeer soepel schakelen, zonder trillingen.

Al deze Bardahl transmissieoliën per direct leverbaar.
Ref 59700 ATF VIII,
Ref 59600 ATF VI,