Besturingssysteem PNOZMulti- eenvoudig configuren, veilig bewaken 29 apr 2009

Besturingssysteem PNOZMulti- eenvoudig configuren, veilig bewaken

Pilz – Vianen, aanbieder van totaal oplossingen op gebied van industriële automatisering brengt diverse nieuwe en vernieuwde producten op de markt. Een greep uit het aanbod:

Besturingssysteem PNOZMulti- eenvoudig configuren, veilig bewaken
Het configureerbare besturingssysteem PNOZmulti maakt veilige bewaking mogelijk van aandrijvingen op stilstand en toerental in instel- en automatisch bedrijf tot en met performance Level e.

Nieuw is de toerentalbewakingsmodule PNOZ ms3p en PNOZ ms4p. Tot twee assen kunnen via incrementele opnemers met per as tot 16 vrij instelbare gewenste waarden onafhankelijk van elkaar bewaakt worden. Het instellen van de gewenste waarden is zeer eenvoudig met de grafische configuratietool PNOZmulti Configurator.

Hierdoor zijn toepassingen zoals bijvoorbeeld het openen van een hek bij stilstand of een veilig gereduceerd toerental bij instelbedrijf eenvoudig te implementeren.

Grote tijdsbesparing bij planning en engineering. Snelle ingebruikname door gereduceerde bedradingstijd. Grote kostenbesparing door minimaal gebruik van hardware, omdat beschikbare opnemers worden gebruikt en de PNOZmulti alle noodzakelijke veiligheidsfuncties overneemt en hogere productiviteit door kortere cyclustijden

Veilige heksystemen met PSENslock- nu met 1000N magneetkracht
De nieuwe contactloze heksystsemen van PSENslock vormen een veilig alternatief voor de huidige mechanische technologie. PSENslock combineert veilige hekbewaking met een contactloos werkende vasthoudmagneet van 500 N of 1000 N in één apparaat.

Met deze combinatie van positiebewaking en procesvergrendeling is PSENslock inzetbaar in toepassingen tot PL e volgens EN ISO 13849-1, SIL 3 volgens EN/IEC 62061, tot veiligheidscategorie 4 volgens EN-954-1 en beschermingsgraad IP67. PSENslock is bovendien geoptimaliseerd voor aanbouw aan de gebruikelijke 45 mm profielconstructies. In combinatie met de besturingstechniek van Pilz beschikt men over totale veiligheidsoplossing voor hekbewaking.

Beveiligd tegen manipulatie door beproefde transpondertechnologie. Procesbescherming door magnetische vergrendeling van 500 en 1000 N. Tolerant tegenover hekverschuiving. Vier inbouwrichtingen door tweezijdige LED-weergave

Noodstopknop PIT- Klein formaat, volledige functionaliteit
Deze nieuwe noodstop overtuigt door volledige functionaliteit net minimale afmetingen. Hij voldoet aan alle internationale normen en standaards en kan wereldwijd gebruikt worden.

Plaatsbesparing door kleine afmetingen, eenvoudig te bedienen door ergonomisch formaat en probleemloos te gebruiken in omgevingen met weinig ruimte zoals op vlakke bedieningspanelen, mobiele bedientableaus in laboratoria etc.

Bijlage: -     afbeelding PnozMulti 2x
-           afbeelding Psenslock