Compacte en snelle Palletiser 10 jun 2009

Compacte en snelle Palletiser
Palletiser RP12

Palletiser met aangedreven invoer van Radine B.V.

Radine B.V. levert vanaf  juli de nieuwe RP12 palletiser, volledig ontwikkeld en gebouwd in eigen huis.

De RP12 is een nieuwe semi-automatische palletiser en geschikt voor een grote variëteit aan dozen. Deze palletiser is een mobiele stand-alone machine en kan zo achter een verpakkingslijn of productielijn geplaatst worden. Op deze manier is het niet nodig om bestaande software aan te passen om de palletiser op te nemen in de automatisering.

Verhoogd rendement
Doordat de palletiser zelf het optimale stapelpatroon berekend voor een ingevoerde doos is elke pallet altijd maximaal volgestapeld. Verlies van palletcapaciteit door inefficiënte vulling is hiermee verleden tijd.

Gebruiksvriendelijk
Door een eenvoudig bedieningspaneel zijn andere type dozen of pallets snel in te voeren.
De palletiser kan optioneel uitgevoerd worden met lichtschermen, zodat pallets snel gewisseld kunnen worden.

Mobiel en compact
Doordat de RP12 mobiel is kan één exemplaar gebruikt worden voor meerdere verpakkings- of productielijnen, wanneer deze niet volcontinue in bedrijf zijn. En door de compacte bouwhoogte tevens te plaatsen in productieruimtes met plafondhoogtes vanaf 2,5 meter.

Snel
De RP12 is uitgevoerd met een aangedreven invoer, zodat een constante aanvoer van de dozen en daarmee de output gegarandeerd is. In standaard uitvoering plaatst de installatie dozen tot maximaal 12 kg op iedere positie op de pallet, met een minimale capaciteit van 8 seconde per doos.