DORMA ST-FLEX automatische schuifdeuren 01 apr 2015

Sinds kort biedt DORMA een compleet nieuw gamma aan automatische deuren om ingangen en doorgangen in gebouwen betrouwbaar, energie-efficiënt en veilig uit te voeren. De smalle profielen van het uitgebreide FLEX programma voldoen aan de hoogste isolatie en/of veiligheidseisen.  De compacte aandrijving is niet alleen heel stijlvol, maar ook heel duurzaam en getest op minimaal 1 miljoen bewegingen.  De sturing en de regeling door microprocessoren verschaffen een bijzonder groot gebruikscomfort.  De ST-FLEX Green variant reduceert energiekosten doordat deze met sterk isolerend glas en thermisch onderbroken profielen wordt uitgevoerd en de ST-FLEX Secure zorgt, dankzij de toepassing van pantserglas en een unieke elektrische meerpunts-vergrendeling, voor meer veiligheid.

Precies op tijd op de bouwplaats geleverd en vakkundig gemonteerd
Alle schuifdeuren worden geproduceerd in een splinternieuwe fabriek in Zuid Duitsland. Dit zorgt voor een gegarandeerde DORMA kwaliteit en betrouwbare levertijden.  DORMA levert zijn automatische deuren “just-in-time”, dus op het moment dat de schuifdeur gemonteerd gaat worden.  Hiermee wordt voorkomen dat de schuifdeur langere tijd op een bouwplaats staat met gevaar voor beschadigingen. In de ideale situatie levert de aannemer de façade en laat daarbij een gat over dat wij netjes voor hen vullen.

Energiebesparende ST-FLEX GREEN; goed voor uw EPC & milieu targets van uw bouwproject
Bij de productontwikkeling geeft DORMA niet alleen prioriteit aan kwaliteit en functionele betrouwbaarheid, maar ook aan het reduceren van energieverbruik.  Zo hebben alle ST-FLEX oplossingen het milieuprestatie certificaat, ook wel EPD certificaat genoemd.  Hiermee kunnen gevelbouwers en andere bouwbedrijven de milieubelasting en ecologische footprint voor architect en eindgebruikers aantonen.  Afhankelijk van de uitvoering zal een automatische schuifdeur bijdragen aan een energiebesparing van soms meer dan 40% in bijvoorbeeld een winkelpand.  Ook het binnenklimaat wordt positief beïnvloed doordat geluid en uitlaatgassen door een schuifdeur worden buitengehouden zonder dat dit effect heeft op bezoekersaantallen van de winkel. Onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat een schuifdeur bijdraagt aan een positief imago van de eindgebruiker.

DORMA ondersteunt aannemers ook met BIM
Sedert kort biedt DORMA klanten en ketenpartners schuifdeuren aan in BIM (Building Information Modeling).  De gevelbouwer kan de DORMA deur met BIM eenvoudig in zijn gevel integreren en samen met zijn ketenpartners, zoals architect, aannemer en eindgebruiker, profiteren van de diverse voordelen van BIM.

Wenst u meer informatie omtrent onze automatische schuifdeuren?  Bezoek onze website www.dorma.nl of bel ons op 0488-41 81 00.