Hatek introduceert AW Weld Controller© monitoringsysteem voor industrieel productie lassen 16 feb 2010

Tegenwoordig krijgen bedrijven steeds meer te maken met extra en strengere eisen die gesteld worden aan hun producten. Normen, klantenspecificaties en het bewaken en registreren van de lasparameters bij de verschillende lasprocessen, komen steeds vaker voor. Om deze parameters te kunnen monitoren, bewaken en registreren is de AW Weld Controller © ontwikkeld, die gebruiksgemak combineert met een zeer overzichtelijke uitdraai van de lasgegevens.

De AW Weld Controller© is bij het lasproces opgenomen in het lassysteem en wordt geplaatst tussen stroombron of losse draadaanvoer unit en toorts. Daarmee wordt voorkomen dat voor het meten van de lasparameters, aparte kabels gebruikt moeten worden. De AW Weld Controller© heeft als extra aansluiting alleen de kabels van een aan te sluiten thermokoppel voor meting van bijvoorbeeld de voorwarm- , interpass-temperatuur en draadaanvoersnelheid. Vanuit de AW Weld Controller© kan men met slechts een enkele PC-(UTP) kabel naar de bediening (pc of laptop).

Wat kan de AW Weld Controller©
·   Meten van: Amperage, Voltage, lastijd, voorwarm- en interpass temperatuur, beschermgas hoeveelheid, warmte inbreng, draadsnelheid, voortloopsnelheid en laslengte;
·   Parameters bewaken;
·   Log-bestanden tussentijds opslaan, om later weer te gebruiken;
·   Alle data met een druk op de knop omzetten in Excel lay-out bestand.

De AW Weld Controller© is geschikt voor
Handmatige, semi-automatische en automatische lasprocessen, zoals:
·   Beklede elektroden lassen
·   MAG / MIG lassen / Puls MAG / MIG lassen
·   Onderpoeder lassen
·   TIG lassen
·   Plasma lassen
Karakteristieken AW Weld Controller©
Microprocessor gebaseerd, programmeerbaar meetinstrument en database voor alle lasparameters, dat is ontworpen om aan de kwaliteitsnormen voor booglassen te voldoen. Industrieel bewezen, robuust apparaat, met HF bescherming en in staat zowel DC (=) als AC (~) lasparameters te meten en te controleren. Meetsysteem - datalogger - voor het toezicht, analyseren en documenteren van alle lasproces gegevens. De AW Weld Controller© kan eveneens worden toegepast voor het ontwikkelen of verbeteren van lasprocedures, controle van lasprocedures en productregistraties. De AW Weld Controller© beleeft tijdens de Techni Show 2010 zijn introductie en wordt in de praktijk gedemonstreerd tijdens een reële lasklus!

Hatek Lastechniek B.V.
Hal 9