RUMP hangbaan straalmachine opgeleverd bij Brink Trekhaken B.V. 14 sep 2017

RUMP hangbaan straalmachine opgeleverd bij Brink Trekhaken B.V.

Op 7 september jl. hebben wij een RUMP hangbaan doorloop werpstraalmachine opgeleverd bij Brink Trekhaken BV, zie: www.brinkgroup.eu en www.hevami.nl.

De machine is voorzien van een 12 tal turbines met elk 11 kW. De machine is uitgelijnd voor een minimale doorloopsnelheid van ca. 1,6 m/min. De werpstraalmachine heeft een doorvoeropening van 500 x 1800 mm (BxH). De gehele straalzone is compleet omgebouwd uit mangaanstaal om een zo goed mogelijke weerstand te bieden tegen slijtage. Verder zijn de in en uitgaande sluizen voorzien van meerdere rubberen lamellen om het uittreden van straalmiddel tegen te gaan.

Om de bedrijfsmix van het straalmiddel zo goed mogelijk constant te houden en daarmee ook het straalresultaat, is de werpstraalmachine voorzien van een automatische navulbunker welke geschikt is voor big-bags.  Direct achter de straalmachine bevindt zich een reinigingsplaats om de gestraalde delen te ontdoen van straalmiddel. Hiervoor is de trechter verlengd en voorzien van stalen roosters zodat het straalmiddel wat tijdens het reinigen naar beneden valt direct teruggevoerd wordt naar de straalmachine.

Het vrijkomende stof bij de cascadereiniger en in de straalmachine zelf  wordt afgezogen door een patronenfilter. Om de stofuitstoot naar buiten nog verder te minimaliseren is de werpstraalmachine tevens voorzien van een extra fijnfilter.

Vanaf begin oktober a.s. moet de gehele coatinglijn,  waar naast de straalmachine onder meer een KTL- en poedercoat installatie in opgenomen zijn, volledig operationeel zijn.