Met ZEUS’ zwenkarmstellingen geen heftruck meer nodig 19 okt 2010

Met ZEUS’ zwenkarmstellingen geen heftruck meer nodig
Samen met Dumeta uit Oldenzaal ontwikkelde ZEUS DWS uit Ulft een zwenkarmstelling voor de opslag van langmateriaal zoals buizen en staven,  waarmee het bedrijf sinds 2 jaar zeer succesvol de metaalbranche bediend. Bij dit systeem is een heftruck niet meer nodig. De zwenkarmen van de magazijnstelling kunnen eenvoudig uitgedraaid worden, zodat de stalen buizen of staven gemakkelijk bereikbaar zijn voor bijvoorbeeld een bovenloopkraan. Het systeem voor opslag van 3 of 6 meter materiaal kan uitgevoerd worden als een dubbelzijdige zevenlaags stelling met een draagvermogen van maximaal 2 ton per laag, waardoor er totaal wel 28 ton aan materiaal opgeslagen kan worden op een klein oppervlak en iedere locatie individueel benaderbaar is.

“Natuurlijk zijn er ook varianten mogelijk, zoals een eenzijdig stelling voor tegen een muur of een stelling met minder armen voor, zodat er ook volumineuzere en vooral hogere producten in de zwenkarmstelling opgeslagen kunnen worden”, aldus Arthur Jansen, algemeen directeur van ZEUS-DWS en ZEUS-Magazijninrichting.
“Wij zijn de enigen die dit opslagsysteem op de markt brengen, maar bieden het uiteraard wel aan via een groot aantal wederverkopers. Op dit moment staan er al zo’n 70 in de markt bij diverse metaalbedrijven. Niet alleen in Nederland en België, maar ook in Tsjechië en Slowakije. Logisch ook, dit opslagsysteem biedt grote voordelen ten opzichte van statische opslagrekken, en is de beter functionerende vervanger van de traditionele kerstboomstelling. Doordat ze uitdraaibaar zijn en van boven te beladen, nemen ze veel minder ruimte in beslag en is een heftruck niet meer nodig. Naast deze ruimtebesparing kan er bovendien veiliger en arbotechnisch verantwoord worden gewerkt omdat zelf tillen niet meer nodig is. De aanschafprijs is zeer acceptabel, doordat de productie van deze systemen deels in China plaatsvindt. Vanaf zo’n 5 duizend Euro voor een basis zwenkarmstelling, kunnen bestaande opslagproblemen nu eindelijk worden verholpen. Alle systemen zijn Eurocode 3 getoetst, zodat de veiligheid van de geleverde systemen volledig gewaarborgd is”.

ZEUS
Het in 2005 opgerichte Achterhoekse bedrijf ZEUS is als leverancier van statische en dynamische magazijnstellingen geen onbekende in Nederland. Het bedrijf levert tevens een uitgebreid pakket aan producten en accessoires, welke projectmatig of via www.logisticshop.nl gemakkelijk besteld kunnen worden.
Arthur Jansen vervolgt: “Wij hebben het bedrijf in 2 divisies opgesplitst; ZEUS-DWS staat voor de levering van dynamische magazijninrichtingen, zoals verrijdbare stellingen, satelliet en shuttle systemen, zwenkarmstellingen en automatische magazijnen.
ZEUS Magazijninrichting verzorgt het ontwerp en uitvoering van magazijnoplossingen met een breed scala aan statische producten zoals: Legborden- en grootvakstellingen, pallet- en inrijstellingen, draagarmstellingen, entresols, aanrijdbeveiligingen, kunststofbakken en logistieke bewegwijzeringen.
De concepten voor de projectmatige magazijninrichting worden binnen ons bedrijf naar klantwens en behoefte ontwikkeld en uitgewerkt. Onze 8 werknemers zijn stuk voor stuk vaklui met een ruime ervaring en expertise op het gebied van magazijninrichting en opslagconcepten. Zij houden zich voornamelijk bezig met het bedenken en uitwerken van klantspecifieke concepten, en verzorgen de projectbegeleiding tot en met de oplevering. Op deze manier kunnen we volledig sleutelklare projecten leveren. De feitelijke opbouw en installatie van de producten wordt uitbesteedt aan externe bouwers”.

Toekomst
“Er zit er een gezonde groei in onze onderneming, echter de afgelopen 2 jaar minder dan we eigenlijk hadden gehoopt. Van de recessie hebben ook wij de nodige hinder ondervonden, veel klanten hebben een tijd lang minder liquiditeit gehad, wat zijn weerslag heeft op de gedane nieuwe investeringen. Gelukkig leveren wij aan diverse sectoren en branches zodat bij tegenvallende resultaten in een bepaalde sector de klap makkelijker kan worden opgevangen. Naast de metaalsector, levert ZEUS ook aan bedrijven in de houtbranche, autogarages voor de opslag van bijvoorbeeld winter- en zomerbanden, groothandels, logistieke dienstverleners, productiebedrijven en de levensmiddelenindustrie”,  aldus een tevreden Arthur Jansen, die de toekomst van zijn bedrijf met vertrouwen tegemoet ziet.
Info:
www.zeusmagazijninrichting.nl