Metaal Detekteerbare Kunststof Bakken 11 mei 2012

MULTIPOND presenteert een vernieuwing voor haar multihead weegautomaten waarvan er al duizenden in de markt staan.
Een evolutie voor de specifieke MULTIPOND kunststof bakken, welke vanaf nu ook in detecteerbaar materiaal beschikbaar zijn. Hiermee wordt tegemoet gekomen aan de wensen in de markt om de kunststof detecteerbaar te maken voor metaaldetectoren. Dit biedt de klanten naast de voordelen van hogere snelheid en weegnauwkeurigheid nu een additionele mogelijkheid om de procesveiligheid te verhogen.
Bij de materiaalkeuze heeft MULTIPOND de keuze gemaakt voor de in de levensmiddelindustrie gewenste kleur blauw. Naast het nieuwe materiaal is ook het design van de weegbakken vernieuwd. Vooralsnog zijn de nieuwe kunststof bakken voor de machine series 1000 en 2400 beschikbaar. De nieuwe bakken zijn tevens leverbaar voor oudere machine generaties met 1 en 2.4 liter bakken. Toekomstig zullen de nieuwe bakken de nieuwe MULTIPOND fabrieksstandaard worden.

Met deze evolutie toont MULTIPOND wederom dat zij de benchmark zetten in weegtechniek, speciaal waar het moeilijkere applicaties betreft.