Nieuwe Barksdale 9000-serie 03 mrt 2009

Nieuwe Barksdale 9000-serie

30x30 mm elektro-mechanische drukschakelaar

HITMA Instrumentatie B.V. in Uithoorn brengt de nieuwe 9000-serie mechanische drukschakelaar van Barksdale in de Benelux op de markt. De 9000-serie is een compacte drukschakelaar met piston-drukelement die speciaal is ontwikkeld voor toepassingen waarbij men ruimte wil besparen. Door het kleine formaat van 30x30x92mm biedt Barksdale machinebouwers hiermee een oplossing voor moderne hydraulische en/of pneumatische systemen waar vaak weinig ruimte beschikbaar is.

Net als z’n “oudere broer” de 8000-serie met CETOP 40x40 aansluiting, is de 9000-serie geschikt voor vele applicaties, zoals klemgereedschap, hydraulische besturingen, drukbeheersing in liften en drukmonitoring bij scheepvaarttoepasingen. De schakelaar is vervaardigd van aluminium met een IP65-beschermingsklasse. De drukbereiken variëren van 6 – 50 bar tot 35 – 400 bar.

De standaard uitvoering van de 9000-serie is uitgerust met een G1/4’’ procesaansluiting. De elektrische connector is DIN 43650. De drukschakelaar beschikt over de GL (Germanischer Lloyd), Atex Ex ia-certificatie.