Nieuwe catalogi 2009 / 2010 06 jan 2009

Nieuwe catalogi 2009 / 2010

Vervangingsonderdelen voor Personenauto's en Bedrijfswagens

Schaeffler Automotive Aftermarket heeft een pakket van zes vernieuwde catalogi over de productgroepen koppelingen, vliegwielen, stuurbekrachtigingspompen, hydraulische systemen, wiellagers en klepbedieningscomponenten uitgebracht. Op in totaal bijna 1300 pagina’s, zijn alle vereiste gegevens van benodigde onderdelen van de Schaeffler merken LuK, INA en FAG te vinden.

De FAG-catalogus ‘Wiellagers en pakkingsmateriaal’ voor bedrijfsauto’s telt 580 pagina’s. De brochure geeft informatie over 216 wiellagertypes, waaronder onder meer kegelrollagers en wielnaven. Schaeffler Automotive Aftermarket presenteert in zijn nieuwe catalogus als eerste leverancier het FAG service-compactlager voor de reparatie van wielnaven van bedrijfswagens. Bovendien worden vier nieuwe truckas-modules gepresenteerd alsook wiellagers en modules voor busproducenten. Verder omvat de catalogus een overzicht van 326 pakkingtypes, die als enkele pakkingen en als pakkingsets leverbaar zijn. Door de betreffende symbolen aan de zijkant van de catalogus wordt een duidelijk onderscheid gemaakt in producten voor bedrijfsauto’s en bussen.

De FAG-catalogus “Wiellagersets” voor personenauto’s en lichte bedrijfsauto’s telt 373 pagina’s met 953 toepassingen. Nieuw opgenomen zijn 86 wiellagersets, waaronder onder meer 25 voor Koreaanse en 30 voor Franse en Italiaanse voertuigmodellen. De catalogus vermeldt 130 nieuwe -onderling verbonden- modellen, wat overeenkomt met een wagenpark van ongeveer 13 miljoen in Europa geregistreerde auto’s. Op 48 pagina’s zijn alle wiellagersets met hun corresponderende componenten afgebeeld.

Op 139 pagina’s geeft de nieuwe INA-catalogus ‘Klepbedieningscomponenten’ wisselstukken weer voor personenauto’s en lichte bedrijfsauto’s vanaf het bouwjaar 1961. De catalogus omvat 223 artikelen voor klepbedieningscomponenten voor 2.823 voertuigmodellen. In een afzonderlijke rubriek zijn twaalf artikelen voor nokkenasbediening te vinden voor 90 voertuigtypes van in totaal 43 autoproducenten.
Bijna alle componenten zijn in het achterste deel van de catalogus met artikelnummer en afmetingen ook afgebeeld. Een korte toelichting van het werkingsprincipe van nokkenas-bedieningssystemen is vooraan in de catalogus te vinden.

De nieuwe LuK-catalogus ‘Transporter’ geeft op 80 pagina’s een overzicht van onderdelen voor de reparatie van koppelingen voor lichte bedrijfsauto’s van 26 producenten vanaf het bouwjaar 1988. De catalogus omvat 267 artikelen, waarvan 248 LuK RepSet en 19 LuK

RepSetPro. De catalogus heeft betrekking op 530 voertuigtypes en geeft montageaanwijzingen, storingsbeschrijvingen en servicetips voor het dagelijkse werk in de werkplaats. Een geïllustreerde handleiding toont het speciale gereedschap SAC en verduidelijkt uitvoerig hoe daarmee de SAC-koppeling vakkundig kan worden gemonteerd .

‘Hydraulieksystemen’ voor personenauto’s en lichte vrachtauto’s luidt de titel van de vijfde LuK-catalogus. De brochure geeft voor 23 voertuigproducenten op 33 pagina’s een opsomming van 87 producten, waaronder hydraulische druklagers, hoofdcilinders en hulpcilinders alsmede de hoofd- en hulpcilindersets. In de catalogus zijn alleen hydraulische druklagers opgenomen, waarvoor een hoofd- of een hulpcilinder leverbaar is. Een overzicht van het totale programma hydraulische druklagers wordt door Schaeffler Automotive Aftermarket geboden in zijn catalogus over LuK-koppelingen voor personenauto’s.

De LuK-catalogus “Stuurbekrachtigingspompen” geeft op 65 pagina’s informatie over producten voor personenauto’s en lichte bedrijfsauto’s. In de catalogus zijn 130 producten opgenomen voor ongeveer 1750 voertuigtypes vanaf het jaar 1971. Daarnaast wordt belangrijke informatie voor de werkplaats geboden: richtlijnen voor de montage van de stuurbekrachtigingspomp, storingsdiagnose, servicetips alsmede garantiebepalingen.

Bij de samenstelling van de catalogi is speciale aandacht besteed aan eenvoud en overzichtelijkheid. De juiste toepassing wordt bij elke catalogus op een voorbeeldpagina nauwkeurig verduidelijkt, zodat de gezochte onderdelen zo snel mogelijk kunnen worden gevonden. Werkplaatsen kunnen de nieuwe catalogi gratis bestellen via de handelspartners van Schaeffler Automotive Aftermarket. De catalogi zijn ook op internet beschikbaar en kunnen worden gedownload via www.Schaeffler-Aftermarket.de.

Schaeffler Automotive Aftermarket behoort tot de Schaeffler Gruppe Automotive en is verantwoordelijk voor de marketing en verkoop van vervangingsonderdelen van de productmerken LuK, INA en FAG. Schaeffler Automotive Aftermarket is met 27 verkoopkantoren en vestigingen alsmede ongeveer 11.500 verkooppartners over de hele wereld vertegenwoordigd.