Geavanceerde besturing voor compacte machines: NX1-machinecontroller 22 nov 2016

De NX1 is de instap Sysmac*-controller die de EtherNet/IP- en EtherCAT-koppelingen, motion control en I/O in één compact pakket integreert en geavanceerde motion control en besturing mogelijk maakt voor kleine tot middelgrote machines.

Het toepassen van elektronische CAM's en de interpolatie van assen verhoogt de snelheid en nauwkeurigheid van machines, wat leidt tot een verbetering van de productiviteit en de kwaliteit. Gegevens die worden verzameld van aangesloten apparaten via de ingebouwde EtherCAT-poort en een geplaatste IO-Link master unit kunnen tussen machines worden uitgewisseld via de ingebouwde EtherNet/IP-poort. Hierdoor wordt machinestilstand beperkt en de productiviteit verhoogd dankzij predictive maintenance en volledige integratie. De NX1 besturingen bieden dezelfde functionaliteit en mogelijkheden als de grotere CPU's uit de Sysmac-serie voor kleinere machines.

Kenmerken:
- Uitvoeringstijd LD-instructie: 3,3 ns, programmacapaciteit: 1,5 MB
- Ingebouwde EtherNet/IP-poort, EtherCAT-poort en SD-geheugenkaartinterface
- Tot 8 assen (inclusief maximaal 4 assen voor motion control)
- 24 of 40 I/O Push-In Plus-aansluitklemmen op de CPU voor snelle bedrading
- Gebruik van de uitbreidingsmogelijkheid van NX I/O-units op de CPU en distributie via EtherCAT
- Standaardprogrammering op basis van IEC 61131-3 en PLCopen-functieblokken voor motion control.

*. Sysmac Automation Platform:
Het geïntegreerde automatiseringsplatform van Omron is speciaal ontwikkeld om volledige controle over en beheer van automatiseringsinstallaties te bieden onder één softwarepakket. Dankzij programmering gebaseerd op wereldwijde normen en open netwerken kan het wereldwijd gestandaardiseerde systeem worden gebouwd. Het hart van dit platform, de machinecontroller, zorgt voor synchrone regeling van alle machineapparatuur en biedt geavanceerde functies, zoals motion, robotica, vision, veiligheid en databaseconnectiviteit. Met dit multidisciplinaire concept vereenvoudigt u de oplossingsarchitectuur, hoeft u minder te programmeren en optimaliseert u uw productiviteit.

Sysmac is een handelsmerk of geregistreerd handelsmerk van OMRON Corporation in Japan en andere landen voor fabrieksautomatiseringsproducten van Omron.
EtherCAT is een geregistreerd handelsmerk en is gepatenteerde technologie, die wordt gelicentieerd door Beckhoff Automation GmbH in Duitsland.
EtherNet/IP is een handelsmerk van ODVA.
IO-Link is een geregistreerd handelsmerk van de PROFIBUS User Organization.
PLCopen is een geregistreerd handelsmerk van de PLCopen associatie.

Bezoek voor meer informatie de website op industrial.omron.nl/nx1.

-EINDE-

Over Omron
Omron Corporation is een toonaangevend industrieel automatiseringsbedrijf dat gebruikmaakt van zijn kerntechnologieën voor detectie en besturing om het marktaandeel in diverse sectoren uit te breiden, zoals besturingscomponenten, elektronische componenten (o.a. voor de auto-industrie), sociale infrastructuur, gezondheidszorg en milieu. Omron is opgericht in 1933, heeft wereldwijd ongeveer 37.500 werknemers in dienst en levert producten en diensten aan meer dan 110 landen en regio's. In de sector industriële automatisering biedt Omron toegevoegde waarde door automatiseringtechnologieën aan te bieden die niet alleen zorgen voor innovatie van de productie, maar ook van producten en klantondersteuning.

Ga voor meer informatie naar industrial.omron.nl.