Omsnoeringsapparaat Contistrap CS-280, omsnoeren met n druk op de knop 16 apr 2013

Het omsnoeringspparaat Contistrap 280 zet de nieuwe standaard in de markt van handmatig omsnoeren.

De Contistrap 280 is het lichtste accu omsnoeringsapparaat in zijn klasse (3,7 kg inclusief accu) en heeft met 280kg de hoogste trekkracht. Met de krachtige 14,4 Volt Li-Ion accu zijn nog meer omsnoeringen per acculading mogelijk en wordt de oplaadtijd tot een minimum beperkt.
Door de positionering van de motor op de as van het apparaat, is de Contistrap 280 perfect centrisch uitgebalanceerd, waardoor zowel verticale als horizontale omsnoeringen eenvoudig en makkelijk te maken zijn.

Zowel PP als PET kunnen worden verwerkt met een breedte van 10-16 mm en een dikte van 0,5 tot 1,1 mm. Het omsnoeringsapparaat is instelbaar op 4 standen: automatisch, semi-automatisch, manueel en "soft".

De Contistrap 280 maakt gebruik van een borstelloze motor van Bosch voor snellere span- en sealtijd, langere levensduur en grotere betrouwbaarheid. Door een aangepaste constructie en ophanging van het spanwiel is een kortere en lichtere bodemplaat mogelijk. Dit vergemakkelijkt het "openen" bij invoer van het band en verbetert het omsnoeren van kleine en ronde pakketten met kleine omtrek. De aluminium kop van de Contistrap 280 maakt het apparaat robuust en beter bestand tegen vallen en stoten. Neem contact op voor de actuele prijs of voor een demonstratie bij uw bedrijf!