PH30F, 2:1 Membraanpomp 10 nov 2009

PH30F, 2:1 Membraanpomp

De ARO Fluid Technologies afdeling van Ingersoll Rand breidt haar serie ARO EXP membraanpompen uit met een drie inch portsize 2:1 hogedrukpomp. De PH30F pomp is leverbaar in roestvast staal en is een uitstekende oplossing voor toepassingen waarbij viskeuze of high solids vloeistoffen verpompt moeten worden bij drukken boven de 6.9 bar. Toepassingen zijn onder andere filterpers-ontwatering, keramische slurry-injectie en resin transfer.

Door de effectieve oppervlakken van de beide membranen te gebruiken om zo de output druk te verdubbelen, kan de PH30F spuidrukken tot 13.8 bar realiseren bij een indrukwekkende flow rate van 590 l/min. De PH30F 2:1 is bovendien in staat drukpieken te produceren in toepassingen waar de afgaande systeemdrukval hoog is, of in situaties waar de inlaatluchtdruk onder het gewenste werkniveau ligt.

De PH30F biedt gebruikers alle vertrouwde karakteristieken van de ultra-efficiënte Ingersoll Rand ARO EXP. Deze karakteristieken omvatten de gepatenteerde SimulShift en Quick Dump kleptechnologieën die een stall-vrije en ijsvrije werking garanderen. Daarnaast levert de combinatie van een robuuste, geboute constructie en duurzame, geplooide membranen, een langdurig storingsvrije werking en een ongeëvenaard onderhoudsgemak.

Ingersoll Rand Industrial Technologies levert producten, diensten en oplossingen die de energie-efficiëntie, productiviteit en activiteiten van haar klanten versterken. De diverse en innovatieve producten variëren van complete persluchtsystemen, gereedschap en pompen tot materiaal- en vloeistoftransportsystemen en milieu-vriendelijke microturbines.

www.irtools.com
www.fluids.ingersollrand.com