Persberichten

Schaeffler Automotive Aftermarket wint ADI´s "supplier of the year 2008" Award 25 jun 2009

Schaeffler Automotive Aftermarket wint ADI´s
Het team van Schaeffler Automotive Aftermarket dat verantwoordelijk is voor het winnen van de ADI-award. Van links naar rechts: Georg Wallus (Ruville), Lutz Sattler (Schaeffler Automotive Aftermarket), Carlos Sanrigoberto (Schaeffler Automotive Aftermarket), Michael Söding (Vice President Sales & marketing Schaeffler Automotive Aftermarket), Sascha Lechner (Schaeffler Automotive Aftermarket), Justine Henin (een tennisbekendheid die de award uitreikte) en Helmut Dechant (Schaeffler Automotive Aftermarket).
Schaeffler Automotive Aftermarket is door Autodistribution International (ADI) bekroond met de gerenommeerde ADI-Award „Supplier of the Year 2008“. ADI is één van Europa´s grootste inkoopcentrales voor auto-onderdelen, -gereedschappen en -service. Met 19 partners vertegenwoordigt ADI circa 500 auto-onderdelen groothandelaren en is met 2.200 groothandelfilialen vertegenwoordigd in 26 landen. ADI-deelnemers worden door Schaeffler Automotive Aftermarket bediend met een compleet producten- en servicepakket van de merken LuK, INA, FAG en Ruville.
 
Als onderdeel van de Award beoordelen de ADI-partners de product- en marketingmix van alle 42 ADI-leveranciers. Daarbij moet aan strenge voorwaarden in 10 verschillende categorieën worden voldaan. De ADI-leverancier die de hoogste waardering krijgt, wint de trofee. De eerste keer dat de prijs werd uitgereikt was in 1992; dit jaar wordt de Award voor de 17e keer uitgereikt. Tot de criteria die als basis voor de beoordeling dienden, behoren kwaliteit, bedrijfstrategie, de volledigheid van het assortiment, service, prijs, marges, marketing, product knowhow, R&D, innovatie, promotie en training.
 
„Met het uitreiken van deze Award benadrukt ADI haar vertrouwen in de prestaties van Schaeffler Automotive Aftermarket binnen de onderdelenhandel. Een bijzondere erkenning, zeker in de huidige tijd“, aldus Michael Söding, directeur Sales & Marketing van de aftermarket-specialist.
 
Schaeffler Automotive Aftermarket behoort tot de Schaeffler Gruppe Automotive en is verantwoordelijk voor de marketing en verkoop van vervangingsonderdelen van de productmerken LuK, INA en FAG. Schaeffler Automotive Aftermarket is met 27 verkoopkantoren en vestigingen alsmede ongeveer 11.500 verkooppartners, over de hele wereld vertegenwoordigd. Het productenpakket omvat componenten voor de aandrijftechniek, motoren en chassis in OE-kwaliteit en voor alle voertuigklassen. Tot het pakket behoren talrijke innovaties, zoals het tweedelig vliegwiel en de zelf-nastellende koppeling van LuK, de generator-vrijloop van INA en de service compactlager van FAG.
 

 

Rubrieken