Van den Brink Hoogwerker- & Kraanverhuur kiest voor Sennebogen 608 Multicrane van Kuiken N.V. 06 apr 2010

Toen Van den Brink Hoogwerker- & Kraanverhuur op zoek ging naar een compacte en wendbare machine kwamen ze uit bij de Sennebogen 608 Multicrane. Met zijn vele mogelijkheden is de 608 de eerste Sennebogen voor het bedrijf uit Barneveld.

“Als verhuurder van kranen, hoogwerkers en verreikers probeer je zo goed mogelijk met de klant mee te denken, om hem de juiste machine te leveren. Wij zien de Sennebogen 608 dan ook als een goede uitbreiding van ons verhuurprogramma. Door de vele mogelijkheden is de machine ook als verreiker, hoogwerker of als kraan in te zetten”, aldus een van de zonen Van den Brink, tevens mede eigenaar van het bedrijf.

De Sennebogen 608 is krachtiger dan een verreiker en omdat de cabine in hoogte verstelbaar is - wat een zichthoogte geeft van ongeveer 4,10 meter - en de cabine traploos achterover neigbaar is tot 17 graden, heeft de machinist meer en beter zicht op de werkzaamheden. Van den Brink koos voor airco en een overdruksysteem, om de machine zo breed mogelijk in te kunnen zetten, bijvoorbeeld ook in asbestsanering. Daarnaast werd de Sennebogen op brede banden gezet, waardoor de oppervlaktedruk vermindert en de machine niet snel wegzakt in drassige grond. De Sennebogen 608 heeft een uitschuifbare jib met lier, met een lengte van 4,5 meter, uitschuifbaar tot 7,5 meter.

Dertig jaar geleden begon Klaas van den Brink een bedrijf in staalbouw. Dit groeide uit naar een kraan- en hoogwerkerverhuurbedrijf, dat hij samen met zijn twee zonen, een dochter en twintig medewerkers runt.
Van den Brink verhuurt mobiele telescoopkranen, torenkranen, hoogwerkers en verreikers, met of zonder machinist. Alle machinisten zijn in het bezit van een hijsbewijs en een geldig VCA certificaat. Van den Brink verhuurt machines in heel Nederland en soms ook buiten de landsgrenzen.

Kuiken N.V. is de houdstermaatschappij van een groep toonaangevende distributiebedrijven en bezit de distributierechten van onder meer de gerenommeerde fabrikanten Volvo Construction Equipment en Sennebogen. In de Benelux en Noord Duitsland worden de bouwmachines van Volvo Construction Equipment en de overslag- en hijskranen van Sennebogen verkocht. Het hoofdkantoor van Kuiken N.V. is gevestigd te Emmeloord, Nederland.