Voordelig ontmoet duurzaam: geconfectioneerde igus kabels nu ook in low-cost-uitvoering 24 nov 2016

De chainflex-M kabels zijn nu ook als readycable verkrijgbaar. (Bron: igus B.V.)

De naam readycable staat bij igus voor geconfectioneerde kabels, met een keuze uit meer dan 4.000 kabels volgens alle populaire fabrikantstandaarden. Igus heeft het assortiment drivekabels verder uitgebreid met haar chainflex-M low-cost-kabels en biedt deze ook als geconfectioneerde varianten aan, op de centimeter nauwkeurig, op lengte gemaakt inclusief connector(en). Dit voordelige kabelassortiment is geschikt voor bewegende toepassingen met gemiddelde dynamische belasting tot maximaal vijf miljoen cycli en is daarbij tot wel 60 procent voordeliger.

U krijgt de kabels compleet voorgemonteerd aangeleverd en kunt deze direct zonder tijdverlies aansluiten – dat is het principe van readycable kabels, welke igus vanaf 1 stuks, in elke gewenste lengte zonder minimum bestelhoeveelheid aanbiedt. Tot de meer dan 4000 gemonteerde chainflex kabels van igus behoren nu ook de voordelige chainflex-M kabels met bijbehorende connectoren volgens 24 fabrikantstandaarden. Tot wel 60 procent voordeliger dan andere kabels uit de catalogus en tevens met een gegarandeerde levensduur van 36 maanden. "De geconfectioneerde chainflex-M kabels bieden een voordelige oplossing, voor toepassingen met gemiddelde eisen qua cycli, frequentie, snelheid en acceleratie.", legt Christian Stremlau uit, hoofd van de afdeling readychain en readycable bij igus. "Gebruikers kunnen vanwege de uitgebreide keuze nog nauwkeuriger de voor hen geschikte kabel selecteren, die gegarandeerd voor hun toepassing werkt." De hoogste kwaliteitsstandaarden worden behaald, omdat een groot deel van de kabelmontage machinaal plaatsvindt. Dit leidt tot een hogere productiesnelheid en een grotere procesbetrouwbaarheid van de readycables. Via de nieuwe readycable-productzoeker 2.0 (www.igus.nl/readycable-vinder) kunnen de geschikte producten het eenvoudigst gevonden worden. Hier kunnen klanten de geschikte drivekabels selecteren, de gewenste lengte aangeven, en bestellen. Voor een nog eenvoudigere configuratie worden de geschikte kabels direct na invoer van het motorfabrikant-artikelnummer weergegeven.

Wereldwijd geconfectioneerde kabels – met 36 maanden garantie

Om een snelle maatwerk levering te kunnen waarborgen, heeft igus de wereldwijde productie- en montagecapaciteiten in Noord-Amerika, Azië en Europa aanzienlijk uitgebreid. Zo ontvangen klanten wereldwijd uit 14 magazijnen en montagecentra exact die producten, die ze voor hun toepassingen nodig hebben. Net als op alle kabels geeft igus ook op de readycables uit het chainflex-M programma een levensduurgarantie van 36 maanden. Tot maximaal 5 miljoen betrouwbare cycli worden er tijdens continue bewegend gebruik beloofd. Zoals men van igus gewend is, ontvangen klanten de kabels indien gewenst al binnen 24 uur, op maat zonder snijkosten en al vanaf 1 stuks zonder minimale orderhoeveelheid.

Voor meer informatie gaat u naar de igus website: www.igus.nl