Persberichten

Service en projecten plannen met één geïntegreerd planbord 17 mrt 2020

Service en projecten plannen met één geïntegreerd planbord
Service en projecten plannen met één geïntegreerd planbord

In veel organisaties worden naast service- & onderhoudsopdrachten ook projecten gepland. Met een geïntegreerd planbord, waarin de totale capaciteit en uitwisselbaarheid van resources wordt geborgd, wordt het plannen van deze verschillende werkzaamheden vereenvoudigd.

EEN GEÏNTEGREERD PLANBORD

Werken met een geïntegreerd planbord geeft u een beter overzicht en inzicht in de beschikbare en in te zetten capaciteit. Om dit mogelijk te maken heeft Acto de functionaliteit van het digitale planbord Marlin van PCA verder geïntegreerd in de Acto-software. Het plannen van werkbonnen via Marlin was altijd al mogelijk en nu de projecttaken ook.

BESCHIKBARE CAPACITEIT VOLLEDIG DYNAMISCH VERDELEN

U plant de serviceopdrachten (werkbonnen) en projecttaken vanuit één en dezelfde groep resources. Zo ziet u bij de serviceopdrachten ook de ingeplande projecttaken voor de monteur. Omgekeerd zorgen ingeplande serviceopdrachten ervoor dat de beschikbare capaciteit voor het inplannen van de projecten is verminderd. Op deze manier kunt u transparant samenwerken, waardoor de totale beschikbare capaciteit volledig dynamisch verdeeld kan worden over service- en projectenafdeling.

DAAROM PLANT U SERVICE EN PROJECTEN VIA ÉÉN PLANBORD:

  • Inzicht in toegewezen personen per project;
  • Inzicht in toegewezen personen per klus/werkbon;
  • Capaciteit inzichtelijk over zowel project-, en service- als ook allround-monteurs;
  • Planning en besturing van alle monteurs vanuit één bron;
  • Mogelijkheid tot automatisch inplannen van beschikbare capaciteit, rekening houdend met afhankelijkheden, projectkenmerken, etc.;
  • Voortgangscontrole door urenverantwoording en/of percentage gereed;
  • Uitgebreide rapportage- en business-intelligence-mogelijkheden, zoals gespecificeerde personeelsplanning, capaciteitensplanning, etc.

Rubrieken