Aluminium Flat Face koppeling; betere flow en minder drukval 16 okt 2018

Aluminium Flat Face koppeling; betere flow en minder drukval

Koelmiddelen werken meestal op een lagere druk van ongeveer 25 bar. Het is echter belangrijk dat de flow wordt gehandhaafd. Een koppeling met een beperkte flow kan leiden tot opwarming van het systeem, wat tot een verslechtering kan leiden van de koelingsefficiëntie. De aluminium Flat-Face koppelingen bieden een betere flow (karakteristiek), en hebben normaliter een 29 tot 62 procent hogere flow dan de vereisten van de standaard ISO-16028. Dit betekent dat er minder drukval is, waardoor de koelingsefficiëntie duidelijk verbetert.

VERBETERDE BEVEILIGING EN MINDER KANS OP UITVAL
Traditionele koppelingen die in deze toepassingen gebruikt worden, hebben de neiging om technische problemen te veroorzaken in omgevingen waar veel trillingen en warmte aanwezig zijn. De connectie kan dus verbreken binnen die bedrijfsomstandigheden. Daarnaast bieden ze een minimale veiligheidsfactor van 4 voor een werkdruk van 25 bar in operationele omgevingen met trillingen en warmte.

GOEDE WEERSTAND TEGEN INVLOEDEN VAN BUITENAF
De koppeling is vervaardigd uit aluminium, is licht van gewicht en corrosiebestendig. Kenmerkend voor deze koppeling is bovendien dat de koppeling over een goede weerstand beschikt tegen invloeden van buitenaf, druk en mechanische stress, minder onderhoud nodig heeft en veiliger is in bedrijf. Daarnaast heeft de aluminium Flat-Face koppeling een zogeheten non-spill functionality (geen verlies bij koppelen en ontkoppelen) voor gebruik in elektrische toepassingen.

Opties zijn beschikbaar voor spoorwegtoepassingen met een verbeterde versie voor trillingsweerstand getest volgens de standaard NL-61373.

Wilt u meer weten? Stuur een mail naar: sales@pflex.eu