3D snijden bij ThyssenKrupp Materials Nederland BV 02 nov 2010

3D snijden bij ThyssenKrupp Materials Nederland BV
ThyssenKrupp Materials Nederland neemt nieuwe CNC brandsnijmachine in gebruik voorzien van een VBA brander voor 3d snijden
ThyssenKrupp Materials Nederland optimaliseert het snijbedrijf.

ThyssenKrupp Materials Nederland heeft 1 van haar 3 snijtafels volledig vernieuwd en voorzien van een VBA plasma brander. Hiermee is het mogelijk om 3D te snijden waardoor de werkstukken van een laskant voorzien kunnen worden. Tevens kan deze brander een gravering en markering in het werkstuk aanbrengen. De andere CNC brandsnijmachines zijn grondig gemodificeerd zodat ze voorlopen op de laatste eisen.

Snijbedrijf
De CNC machines van ThyssenKrupp Materials Nederland zijn van het merk ESAB. Eén van de SXEP-5000 snijders is volledig gemoderniseerd, compleet met nieuwe besturing en 6 autogeen quattrojet branders en kan daarmee plaatmateriaal van 8 tot 200 mm snijden. Een andere CNC machine is uitgerust met 2 fijnstraal plasmabranders en 4 autogeen branders met een bereik van 3 tot 50 mm. De derde CNC machine heeft 2 plasma ESP-400 branders. Eén daarvan is voorzien van een VBA brander en kan daarmee plaatmateriaal met een maximale dikte van 40 mm onder een hoek van 45˚ snijden.

Overige bewerkingen
Naast het op maat snijden, 3D snijden en graveren van plaatmateriaal kan ThyssenKrupp Materials Nederland afbramen, kanten breken, stralen en meniën. De zaagmachine in Zwijndrecht kan zelfs constructiestaal tot maximaal ø 1.300 mm zagen en de zaagmachines in Veghel kunnen diverse balken op maat zagen. Met de Duitse ThyssenKrupp service centra achter de hand kunnen gemakkelijk andere bewerkingen op het materiaal gedaan worden.

Plaatmateriaal
ThyssenKrupp Materials Nederland levert al jaren hoogwaardige plaatstalen zoals slijtvast staal (XAR), constructiestaal (N-A-XTRA en XABO) en koudvervormbaar constructiestaal (PAS). Door de nauwe samenwerking met ThyssenKrupp Steel, de producent van hoogwaardige plaatstalen, heeft ThyssenKrupp Materials Nederland een breed en diep assortiment plaatmaterialen op voorraad. Uiteraard zijn op korte termijn afwijkende afmetingen en kwaliteiten leverbaar.

Over ThyssenKrupp Materials Nederland BV
ThyssenKrupp Materials Nederland BV is onderdeel van het beursgenoteerde ThyssenKrupp AG. ThyssenKrupp Materials Nederland BV is een service groothandel in staal, RVS en aluminium. ThyssenKrupp Materials Nederland BV beschikt over vijf verkooppunten in Nederland. Het hoofdkantoor is gevestigd in Veghel. De overige locaties zijn in Elsloo, Groningen, Vianen en Zwijndrecht. Bij ThyssenKrupp Materials Nederland BV zijn ruim 200 mensen werkzaam.