3M breidt assortiment Power Tools verder uit 23 feb 2009

3M breidt assortiment Power Tools verder uit

De 3M Power Tools hebben sinds hun introductie in 2007 in snel tempo de markt veroverd. Het assortiment wordt nu verder uitgebreid met pneumatische machines die geschikt zijn voor metaalbewerking: de 3M™ Disc Sander en de 3M™ Die Grinder. Met hun krachtige 1 PK motor werken ze uiterst comfortabel en zijn ze geschikt voor alle zware applicaties.

Haakse slijper
De Disc Sander is een pneumatische mini haakse slijper met een werkhoek van 97°, waardoor u comfortabel kunt werken. Door de smalle kop van de machine heeft de gebruiker altijd optimaal zicht op het werkstuk. De Disc Sanders zijn verkrijgbaar in 3 verschillende uitvoeringen:
Eén machine is geschikt voor 76 mm schijven en draait 15.000 toeren per minuut.
De twee andere machines zijn geschikt voor 51 mm schijven en hebben een 0,3 PK of 0,5 PK motor die goed is voor 20.000 toeren per minuut.
De machines zijn speciaal geschikt voor gebruik in combinatie met het Roloc snel-wissel-systeem van 3M. De Roloc schijven zijn eenvoudig te wisselen. Er is een uigebreid assortiment beschikbaar waaronder diverse 3M™ Roloc schuurschijven, Scotch-Brite schijven en Scotch-Brite™ Bristle schijven.

Rechte slijper
De nieuwe 3M Die Grinder is een pneumatische rechte slijper. Hij is speciaal geschikt om te gebruiken met 3M wielen en borstels op stift of met een 3M™ Roloc+™ aansluiting. Het assortiment bestaat onder andere uit Scotch-Brite Bristle schijven op stift, Scotch-Brite Borstels en Unitized Wielen. De rechte slijper is speciaal ontwikkeld voor uw polijst-, ontbraam- en reinigingswerkzaamheden. De machines zijn verkrijgbaar in verschillende uivoeringen variërend van 8.000 tot 20.000 toeren per minuut. De Die Grinder is geschikt voor wielen en borstels tot een maximale diameter van 76 mm. Hij is dan ook veelzijdig inzetbaar.

De nieuwe Die Grinder en Disc Sander beschikken onder andere over:

• een zeer krachtige motor
  • een draaibare luchtuitlaat
  • een beveiliging tegen ‘ongewenst starten’
  • een duurzame dubbele lagerring.
De schuurkop van de Disc Sander staat in een hoek van 97° in plaats van 90°, wat het werkcomfort aanzienlijk verbetert, zeker in combinatie met het lichte gewicht en het compacte ontwerp.

Unieke handgreep
Beide nieuwe Power Tool machines zijn voorzien van de unieke 3M Greptile handgreep. Het revolutionaire, door 3M ontwikkelde Greptile, zorgt voor een ongelooflijk goede houvast, zonder dat dit u veel inspanning kost. Het helpt u dus ontspannen en comfortabel te werken.

Achtergrondinformatie
In november 2007 introduceerde 3M een nieuw pneumatisch schuursysteem in Nederland onder de naam 3M™ Power Tools. De Power Tools zijn zo ontworpen dat ze prettig en uiterst comfortabel werken en bovendien een optimaal eindresultaat bieden. Centraal daarbij staat de perfecte combinatie van machine, accessoires en schuur en slijpmaterialen. die zorgen voor een consistent, eindresultaat. Daarnaast hebben de Power Tools een indrukwekkende verhouding tussen prestatie en gewicht. Het compacte en ergonomische ontwerp zorgt ervoor dat u langer en comfortabeler kunt doorwerken en dat er minder gezondheidsbezwaren zijn.

Sinds 2007 zijn al diverse Power Tools in Nederland geïntroduceerd, namelijk de 127, 152 en 76 mm excentrisch roterende schuurmachines en de 76 x 102 mm vlakschuurmachine. 3M breidt het succesvolle assortiment Power Tools nu verder uit met zeven machines die speciaal geschikt zijn voor metaalbewerking: de 3M Disc Sanders en de 3M Die Grinders.

Over 3M – Een mondiaal, divers technologiebedrijf
Elke dag vinden de mensen van 3M weer nieuwe manieren om fantastische dingen te realiseren. Waar ze ook zijn en wat ze ook doen, onze klanten weten dat ze altijd kunnen vertrouwen op 3M om hun leven van de nodige gemakken te voorzien. 3M voert onder andere de bekende merken Scotch, Post-it, Scotchgard, Thinsulate en Scotch-Brite. Om onze klanten in meer dan 200 landen in de gehele wereld van dienst te zijn, zet ons 76.000 man sterke personeelsbestand al zijn deskundigheid, technologieën en mondiale vermogens in om op meerdere markten een vooraanstaande speler te zijn. Onze markten zijn onder meer consument en kantoor; display en graphics; elektronica en telecommunicatie; veiligheid, beveiliging en bescherming; gezondheidszorg; industrie en transport.
Bij 3M in Nederland werken 450 mensen.