Adapter maakt van Plexo lasdoos en Cablofil draadgoot ijzersterke combi 20 jan 2011

Adapter maakt van Plexo lasdoos en Cablofil draadgoot ijzersterke combi
De adapter voor de Plexo lasdoos is snel en eenvoudig te monteren.

Legrand Nederland breidt het assortiment uit met een ingenieuze adapter voor de Plexo lasdoos. Hierdoor kunnen deze lasdozen eenvoudig, snel en zonder schroeven gemonteerd worden op Cablofil draadgoten. De adapter is geschikt voor de Cablofil goten CF30, 54 en 105. Installateurs kunnen het hulpstuk zowel aan de zijkant als aan de onderkant bevestigen. Met de introductie van deze adapter vormen Cablofil draadgoten en Plexo lasdozen een ijzersterke combi.

De adapter is leverbaar in een uitvoering voor Plexo lasdozen van 80 x 80 mm en 105 x 105 mm. Beide uitvoeringen zijn in zowel grijs als wit verkrijgbaar. De Plexo IP55 lasdozen van Legrand hebben een hoge beschermingsgraad. Zowel de slagvaste opbouw- als de inbouwvariant is dus slagvast en spuitwaterdicht. Kabels kunnen door middel van sneltules snel en eenvoudig ingevoerd worden. De lasdozen zijn uitgevoerd met deksels die niet kwijt kunnen raken en de installateur kan de dozen zowel aan de binnenzijde als de buitenzijde coderen. Kijk voor meer productinformatie in de E-Catalogus op www.legrandservices.nl.

Cablofil in Rijksmuseum Amsterdam
Met Cablofil levert Legrand Nederland al meer dan dertig jaar een veilig, flexibel en economisch draagsysteem voor kabels. Het systeem van gelast staaldraad voldoet aan de strengste eisen qua veiligheid, normen en mechanische prestaties. Daarnaast is Cablofil een gepatenteerd snel montagesysteem dat grotendeels schroefloos bevestigd kan worden. Installateurs passen deze draadgoten toe bij o.a. utiliteits- en infrastructurele projecten en in de industrie voor data- en elektriciteitskabels. Voor het Amsterdamse Rijksmuseum, dat momenteel compleet gerenoveerd wordt, heeft Legrand Nederland circa 2.800 meter Cablofil draadgoot geleverd. In de ondergrondse energietunnels van het museum bieden deze goten naar verwachting straks plaats aan drie ton kabels.

Legrand Nederland
Legrand Nederland in Boxtel is onderdeel van de wereldwijd opererende Legrand Group. Met een omzet van bijna 4 miljard euro en vestigingen in meer dan 60 landen behoort Legrand tot één van de wereldmarktleiders op het gebied van laagspanningsinstallaties en datanetwerken. In Nederland bedient Legrand de markt van de woning- en utiliteitsbouw, machine- en paneelbouwers en industrie. Of het nu gaat om schakel- en verdeelinrichtingen, railkokersystemen, datanetwerken, kabeldraagsystemen, deurcommunicatie of schakelmateriaal: de systemen van Legrand zijn optimaal op elkaar afgestemd en kunnen daardoor eenvoudig, veilig en snel worden gemonteerd.