AEO certificaat voor Van Vliet Trucks 03 okt 2012

Kortgeleden werd het AEO certificaat uitgereikt aan Van Vliet Trucks Holland B.V. in Nieuwerkerk a/d IJssel; een document dat van grote waarde is in het internationale handelsverkeer en na een strenge selectie door de douane wordt afgegeven aan bedrijven die internationaal actief zijn. Met de AEO status verlopen import- en exporttransacties sneller en gemakkelijker.

AEO (Authorised Economic Operator) is een certificering die de douanediensten in Europa verlenen aan bedrijven, die zich strak houden aan de douanevoorschriften. Daarnaast hebben deze bedrijven een deugdelijk ingerichte administratie met bijbehorende controlesystemen, zijn ze financieel gezond en hebben ze hun veiligheidsbeleid goed voor elkaar. Kortom, deze bedrijven hebben hun bedrijfsvoering volledig gereguleerd.

De voordelen van de AEO certificering zijn o.a. dat gebruik kan worden gemaakt van vereenvoudigde douaneregelingen, dat er minder controles worden uitgevoerd door de douane, dat er een voorrangsregeling wordt gehanteerd bij controles en dat controles plaatsvinden op de bedrijfslocatie. Het AEO certificaat wordt erkend in alle EU-lidstaten.

Naast het ISO 9001 certificaat, waarover de Van Vliet organisatie sinds 1996 beschikt, en wat borg staat voor kwaliteit en betrouwbaarheid van alle technische processen bij de productie en vervaardiging van voertuigen, geeft dit AEO certificaat de garantie van een snelle logistieke verwerking van orders die bij Van Vliet Trucks worden geplaatst.