Nieuwe reeks GHS VSD+ vacuümpompen 21 aug 2019

Nieuwe reeks GHS VSD+ vacuümpompen
De serie centrale vacuümpompen GHS VSD+ van Atlas Copco is uitgebreid met nieuwe modellen met grotere capaciteiten.

Vacuümproductie precies afgestemd
De GHS 3800-5400 VSD+ vacuümpompen zijn hoogwaardige, energie-efficiënte pompen die de vacuümproductie precies afstemmen op de vraag van het proces. De pompen, die zijn uitgerust met een geïntegreerde frequentieregeling (VSD+) en een slimme Elektronikon-besturing zijn uiterst zuinig in energiegebruik. De regelfunctie van het drukinstelpunt zorgt er ook voor dat de pompen de laagst mogelijke vacuümstroom leveren waarmee het vereiste vacuüm kan worden gehandhaafd. Dit betekent dat er geen energie wordt verspild en dat de operationele kosten gedurende de levenscyclus aanzienlijk worden verlaagd. De GHS-VSD+ -pompen zijn speciaal ontwikkeld voor de werkdrukken die het meest vereist zijn in industriële vacuümtoepassingen.

Lage life cycle cost
Lage onderhoudsvereisten dragen bij aan lage life cycle cost. De vacuümpomp heeft geen roterende schoepen die moeten worden vervangen en het schroefelement kan jaren zonder onderhoud. Bovendien kunnen inlaatfilters en olieafscheiders worden vervangen zonder leidingen te demonteren. Onderhoudscycli zijn over het algemeen erg lang en operators kunnen met Smartlink-software tijdig informatie verkrijgen over al het benodigde onderhoudswerk.

Besparing van ruimte en energie
Atlas Copco levert de vacuümpomp als een plug-and-play-systeem in een enkele behuizing. Het installeren is eenvoudig en snel uit te voeren. De modellen zijn compact, zo is de grootste variant minder dan 2m x3m. De vacuümpompen uit de VSD+ reeks zijn aanzienlijk stiller dan vergelijkbare pompen en passen zeer goed in milieu- en energiebeheersystemen conform ISO 50001 en 14001. Energieterugwinningscomponenten kunnen in het vacuümsysteem geïntegreerd worden. Daarmee kan een grote hoeveelheid warmte worden hergebruikt. Onze ervaring is dat bedrijven tot wel 75% van de toegevoerde energie kunnen terugwinnen.

Innovatieve eigenschappen
Het koelsysteem is uitgerust met een elektronische thermostaatklep die de olietemperatuur nauwkeurig regelt. Dit betekent dat de olie zijn optimale consistentie behoudt, omdat het meevoeren van water aan de oliecyclus door condensatie wordt vermeden. Het koelsysteem werkt ook met een toerengeregelde ventilator om de energiebehoefte te minimaliseren. De vacuümpompen in de GHS 3800-5400 VSD+ -serie zijn verkrijgbaar met water- of luchtkoeling. Vanwege de extreem hoge olieretentiecapaciteit van de GHS VSD+ is de invloed op het milieu bij alle bedrijfsdrukken aanzienlijk lager dan bij andere vacuümpompen. Het assortiment omvat nu nieuwe, gepatenteerde olieafscheider die het restolieniveau beperkt tot maximaal 3 mg / m³. Bovendien maakt de Atlas Copco-technologie kortere cyclustijden mogelijk omdat de pomp zeer snel reageert op veranderde procesomstandigheden in het voor de gebruiker relevante drukbereik. Het schroefelement heeft een stevig ontwerp en een aanzienlijk langere levensduur.De speciale inlaatregelklep maakt het mogelijk het energiegebruik te minimaliseren.