BANDZAAGMACHINE PCSAW 430 AX 06 nov 2008

BANDZAAGMACHINE PCSAW 430 AX

Tijdens de “Blech” beurs in Hannover introduceerde Amada, in Nederland vertegenwoordigt door Leering Hengelo B.V., haar nieuwe bandzaagmachine PCSAW 430AX.

De PCSAW 430AX is de nieuwste ontwikkeling op de weg die Amada is ingeslagen met hun gepatenteerde pulse cutting technologie. De PCSAW 430AX is uitermate geschikt voor het gebruik van hardmetalen bandzagen, maar ook de bi-metalen bandzagen kunnen gebruikt worden.

De PCSAW 430AX is zeer stabiel, heeft een laag zwaartepunt en een zeer brede geïntrigeerde spaanafvoer, zodat de PCSAW 430AX zeer geschikt is in een productie omgeving waar grotere en kleinere series gezaagd worden. Door de Pulse Cutting technologie en het gebruik van Amada’s hardmetalen bandzagen (Axcela) kan een tijdwinst tot 7 maal sneller dan het conventioneel zagen bereikt worden, met name in de hooggelegeerde materialen. Verder is de PCSAW 430AX uitgerust met een kogel-omloop-spindel zodat er een contante voeding wordt verkregen, met als resultaat een langere standtijd van de bandzaag.
De dubbele spanenborstels zorgen er voor dat de spanen driedimensionaal worden afgevoerd.

Technische gegevens van de machine:
Ö      Het zaagbereik is van 30mm tot 430mm zowel rond als vierkant
Ö      Minimale afkortlengte is 10 mm
Ö      Zaagblad motor 11 Kw
Ö      Zaagblad snelheid van 15 tot 120 meter staploos te programmeren
Ö      CNC besturing met max. 999 regels
Ö      Maximaal beladinggewicht 3000 kg op de machine

Tevens is de PCSAW 430AX uitgerust met een vloeistofniveau meter, zaagbandbreuk detector, materiaal-
detector, en een haaksheidbewaking. Deze opties zijn met de besturing in te stellen op maximale afwijking
en de run out detector controleert of de zaagband goed in zijn geleiding zit.