Beter zicht op laswerk met de nieuwe Jackson Multiview lashelmen 29 aug 2008

Jackson Products Ltd, fabrikant en wereldwijd distributeur van persoonlijke beschermingsmiddelen voor de industrie, waaronder laskleding en lashelmen, heeft onder de naam TransLight Multiview een nieuwe lashelm op de markt gebracht. Deze nieuwe lashelm biedt de lasser een completer zicht op de werkplek, zonder concessies te doen aan de veiligheid. Dit wordt mogelijk gemaakt door de extra  zichtvensters, in kleur 5, aan de zijkanten van de TL Multiview. Overigens zijn deze helmen ook verkrijgbaar zonder “side windows”.

De nieuwe Jackson TL Multiview lashelmen bieden de lasser verder een beter comfort en optimale veiligheid. Daarnaast is de lashelm te gebruiken in combinatie met de verschillende Jackson Safety ADF’s (Automatic Darkening Filters). Van de Jackson 2400 tot de gepatenteerde Jackson Surface Mode Technology ADF’s, de typen 360 en 390, met de hoogst verkrijgbare schakelsnelheid. Als optie is er te kiezen voor een volledig nieuwe hoofdband, waarbij het draagcomfort nog verder verbeterd is.

Jackson heeft de TL Multiview lashelmen een stoere carbon look meegegeven, mede bedoeld om de robuustheid van deze lashelmen te benadrukken. Bij normaal dagelijks gebruik zijn deze Jackson lashelmen vrijwel onverwoestbaar.

De nieuwe Jackson TL Multiview lashelm voldoet aan de EN 175 S norm, waarmee wordt voldaan aan de strengste eisen voor oog- en gezichtsbescherming tijdens laswerkzaamheden.
De CE gecertificeerde TL Multiview lashelm maakt onderdeel uit van de nieuwe Jackson TransLight serie lashelmen. Jackson lashelmen worden in de Benelux vertegenwoordigd door Interlas B.V. in Rozenburg.