Bewaak uw service interval met CODIX van Kübler 23 feb 2009

Bewaak uw service interval met CODIX van Kübler

Duranmatic B.V uit Dordrecht introduceert een geheel nieuw display uit de Kübler Codix serie voor de bewaking van de service interval van installaties of machines.

De compacte CODIX 142 serie teller en de 143 serie bedrijfsurenteller zijn speciaal ontworpen voor het bewaken van productieaantallen en productietijden. Vaak is het nodig om onderhoud te plegen aan apparatuur of moet er een rekening worden gestuurd voor het bereiken/overschrijden van een huurcontract.
De service interval wordt voorgeprogrammeerd vanuit de fabriek. Hierdoor wordt het een “out of the box” oplossing waar zowel de machinebouwer als de eindgebruiker geen omkijken meer naar heeft. Het display toont bijvoorbeeld de tekst 'Service' bij 5000 pulsen of uren en 'Preservice' bij 4900. Ook wordt er een uitgang geschakeld wanneer de Service interval is bereikt.
De teller kan worden gereset door middel van de reset toets of door een ingangssignaal. Om te voorkomen dat deze reset op een verkeerd tijdstip wordt gedaan is er een ingang voorzien waarmee de reset knop kan worden geactiveerd of gedeactiveerd. De service interval teller onthoudt de waarde ook na de reset. Bijvoorbeeld wanneer de Service Interval is ingesteld op 5000 pulsen en de rest wordt gegeven bij 5100 pulsen dan zal de nieuwe Service interval optreden bij10100 (5100 + service interval 5000). Indien nodig kan de teller ook weer worden teruggebracht naar de fabrieksinstellingen.
Het display wordt gevoed met 10 tot 30 V DC en toont 7 karakters van 8 mm hoog op het LCD scherm. De waarden worden opgeslagen in een EEPROM. Er zijn aparte ingangen voorzien voor snelle PNP pulsen of gedempte NPN pulsen. Door zijn extreme compacte afmetingen in DIN formaat (48mm x 24mm x 48mm), is dit display zonder problemen te installeren.