BISON wint Gouden MIX-Spijker 27 mrt 2009

BISON wint Gouden MIX-Spijker
Vijf jaar onafgebroken aan de top

Tijdens de Nationale DHZ-Sessie (25 maart jl.) werden de Gouden Spijkers 2009 uitgereikt. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt op basis van brancheonderzoek aan de meest gewaardeerde merken in het doe-het-zelf-schap.

Voor het vijfde achtereenvolgende jaar stond Bison in de top van de einduitslag. En daarmee won het ijzersterke merk, onder meer bekend van Montagekit en Bison Kit, een Gouden Spijker.

De Gouden Spijker Enquête meet imago’s van spontaan genoemde merken. De merken worden op zes imago-aspecten beoordeeld. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd door GfK Benelux onder de lezers van Vakblad MIX (detaillisten binnen de DHZ-branche).

Overall ranking
In het totaaloverzicht over de laatste vijf jaar ging GfK uit van de gewogen gemiddelde imagoscore. Alleen merken die de afgelopen vijf jaar onafgebroken in de uitslag voorkwamen, ontvingen een Gouden Spijker. Naast Bison waren dit negen andere topmerken waaronder Gardena, Histor en Bosch.

Scoren op imago
Bison haalde op alle imagoaspecten een ruime voldoende. Vooral als het gaat om kwaliteit en ondersteuning op de winkelvloer doet het bedrijf uit Goes het in de ogen van de detaillisten bijzonder goed.

Het onderzoek

GfK voerde voor het onderzoek een a-selecte steekproef uit onder de MIX-lezers. Deelname was vrijwillig. Het deelnameformulier werd verspreid onder alle abonnees van MIX. De respondenten konden maximaal vijf merken noemen en mochten deze op de imago-aspecten te beoordelen. De uitslagen werden direct door GfK verwerkt.

Achtergrondinformatie Bison International
Bison International is wereldwijd leverancier van hoogwaardige oplossingen voor lijmen, afdichten, smeren en solderen. In de Benelux is Bison International met Bison, Bison Professional en Griffon onbetwist marktleider. Andere sterke merken zijn Velpon en het Spaanse merk Imedio. Bison behoort tot de Bolton Group. Dit hechte internationale netwerk van bedrijven is actief op uiteenlopende consumentenmarkten zoals voeding, persoonlijke verzorging, lijmen, schoonmaakmiddelen en huishoudelijke producten.