Brandwerende automatische schuifdeur: 3 meter doorloophoogte 08 apr 2010

Brandwerende automatische schuifdeur: 3 meter doorloophoogte

Hoefnagels Brand- en Bedrijfsdeuren BV mag wederom een succes op haar naam schrijven. De brandwerende automatische schuifdeur (60 minuten) is beoordeeld op brandwerendheid door Efectis/TNO tot een doorloophoogte van maar liefst 3 meter. Hiermee is de toepasbaarheid van deze schuifdeur groter dan voorheen.

Firelock® BSD-60

Met name architecten geven aan verheugd te zijn met de afmetingen van deze dubbelvleugelige schuifdeur. De doorloophoogte van 3 meter geeft nieuwe mogelijkheden die het ontwerp van een entree of doorgang in een hotel, kantoorpand of ziekenhuis positief beïnvloeden. De schuifdeur kan worden uitgevoerd tot een breedte van 4,85 meter, inclusief twee zijlichten waarbij de doorloopbreedte maximaal 2,3 meter is. Uiteraard kan de brandwerende schuifdeur toegepast worden als doorgang in het gebouw in situaties waar het bouwbesluit een 60 minuten brandwerende scheiding eist.

De Firelock® BSD-60 is tweezijdig brandwerend (60 minuten) en kan worden aangesloten op de brandmeldinstallatie. Middels besturingscomponenten zijn alle mogelijke posities van de schuifdeur in geval van brandsignalering in te stellen.

Hoefnagels Groep

Hoefnagels Brand- en bedrijfsdeuren maakt deel uit van de Hoefnagels Groep. Vanuit Tilburg, met een steunpunt in het noorden van het land, bedient de Hoefnagels Groep de Nederlandse markt al 125 jaar op het gebied van brandwerende deuren en afsluitingen, rolluiken, rolhekken en Schüco aluminium ramen en gevels. Alle producten zijn maatwerkproducten, die volledig zijn afgestemd op de wensen en eisen van architect, opdrachtgever en wetgever. Hoefnagels is hofleverancier en lid van Brandveilig Bouwen Nederland.