Carver Sander Boom behoort met derde prijs tot wereldtop in Vaassen 05 okt 2010

Carver Sander Boom behoort met derde prijs tot wereldtop in Vaassen
Met een enorme precisie werkt Boom aan z’n imponerende draak.
Sander Boom heeft het internationale carvingevenement Fasnacarving in Vaassen zeer succesvol afgesloten met een derde plaats. Aan dit grootste carvingevenement van Europa is meegedaan door de beste carvers van de wereld. Deze 25 professionals, afkomstig uit 14 landen, hebben in drie dagen tijd een enorme houten stam omgevormd tot een prachtig beeld. De Dolmar-carver maakte indruk met zijn met veel precisie gebeeldhouwde imponerende draak. Sander Boom maakt bij het houtcarven gebruik van een uitgebreide range van verschillende Dolmar-kettingzagen met zaagbladen variërend van 20 cm tot anderhalve meter.

Boom eindigde op 18 september in Vaassen achter de Russische professional Igor Loskutow en de Australische Angele Polglaze. Met een minimaal verschil van één punt greep Boom net naast de overwinning. Boom kijkt zelf zeer tevreden terug op het evenement: “Je staat daar toch als een relatief beginnende carver tussen professionals die vaak al meer dan 15 jaar iedere dag met carven bezig zijn. Het carven maakt in Nederland momenteel een enorme ontwikkeling door. De collega’s uit het buitenland zijn onder de indruk van de kwaliteit, de variëteit en creativiteit van de Nederlandse deelnemers. Dat is heel leuk om te horen”, aldus Boom.

Dolmar-team
Sinds begin 2010 heeft Boom ook een team om zich heen geformeerd. Dit Dolmar-team bestaat naast Boom uit Peter van der Meijs en broer Rik Boom. De uit Vaassen afkomstige Van der Meijs is een zeer ervaren carver, die samen met Boom Nederlands kampioen ijscarven is. Rik Boom is een beginnende carver. Tijdens Fasnacarving is hij zeer verrassend als derde geëindigd in de wedstrijd voor amateurs. Het complete team wordt gesponsord door Dolmar en kan daardoor beschikken over alle gewenste motorzagen, zaagbladen en benodigde accessoires.

Sander Boom
Sander Boom uit Vaassen is sinds 2007 actief in het carven van zowel ijs als hout. In 2009 werd hij Nederlands kampioenschap woodcarven; in 2008 eindigde hij nog als derde. Vanaf dat moment wordt Boom al gesponsord door Dolmar. Boom heeft in Wenum-Wiesel een eigen bouwbedrijf, Boom Timmerwerken. Tegenwoordig is Boom 1 à 2 dagen per week bezig met het maken van beelden in opdracht van bedrijven en particulieren. Meer informatie over Sander Boom staat op www.boomwoodcarving.nl.

Over Makita en Dolmar
Een aantal jaren geleden nam Makita Corporation uit Japan, wereldleider in professioneel handgereedschap, de Duitse fabriek Dolmar over. Begin 2007 heeft Makita Corporation ook de tuindivisie van Fuji Robin overgenomen. Hiermee biedt Makita een compleet assortiment professionele tuinmachines voor diverse toepassingen en versterkt zij haar positie in de markt van benzine- en elektrische tuinmachines.