Communicatie, muziek én gehoorbescherming in één kap! 25 okt 2010

Communicatie, muziek én gehoorbescherming in één kap!

Bescherming tegen schadelijk geluid en toch (telefonisch)bereikbaar

De Peltor WS Workstyle headset is een revolutie op het gebied van gehoorbescherming. Deze headset met draadloze verbinding d.m.v. Bluetooth® technologie, maakt het mogelijk om in een lawaaiige omgeving effectief te communiceren. Behalve een uitstekende gehoorbescherming, kan de gebruiker tegelijkertijd naar zijn favoriete muziek luisteren en blijft hij telefonisch bereikbaar.

Een goede communicatie in een lawaaiige omgeving is belangrijk. De Peltor™ WS Workstyle headset biedt bescherming tegen schadelijk geluid en zorgt ervoor dat de drager altijd bereikbaar is, zelfs wanneer de headset en telefoon 10 meter van elkaar zijn verwijderd. De Bluetooth® functie zorgt ervoor dat de drager muziek kan afspelen (bijvoorbeeld via de telefoon) en altijd telefonisch bereikbaar is. Zodra er een telefoontje binnenkomt, gaat de muziek automatisch uit. Dankzij de ingebouwde microfoon, die onderscheid maakt tussen gesproken tekst en herrie, kan zelfs in lawaaiige omgevingen een telefoongesprek plaatsvinden. Comfortabel voor de gebruiker en erg efficiënt tijdens het werk.

De WS Workstyle headset biedt een dempingswaarde van 26 dB. De omgevingsmicrofoon filtert geluiden ultra-highspeed, voordat deze het oor bereiken. Geluidssignalen van bijvoorbeeld een spreekstem worden versterkt, terwijl lawaai en plotselinge harde geluiden worden afgezwakt.
De Peltor™ WS Workstyle headset is ontwikkeld voor uiteenlopende activiteiten binnen o.a. (zware) industrieën, luchtvaart, motorsport en weg- en waterbouw; en worden zeer intensief ingezet binnen Defensie.

Wiltec is exclusief Service Center van Peltor Communicatieapparatuur. Doordat het bedrijf al ruim tien jaar importeur is van het merk, hebben zij de benodigde expertise en ervaring in huis om alle service- en garantie werkzaamheden uit te voeren op Peltor producten. Naast Peltor voert het Service Center van Wiltec ook service- en onderhoudswerkzaamheden uit aan vele andere merken persoonlijke beschermingsmiddelen en communicatie apparatuur.