Complete installatie voor het transporteren en wikkelen van gestapelde pallets 26 mei 2014

Complete installatie voor het transporteren en wikkelen van gestapelde pallets
Automatisch pallettransportsysteem

Onlangs heeft André de la Porte Packaging een palletwikkelmachine met geïntegreerd dekvel compleet met pallettransport geleverd. Het betreft een wikkelstraat voor het transporteren, wikkelen en bufferen van pallets met een capaciteit van 20 pallets per uur. (top sheet waterproof gewikkeld)

De wikkelmachine is eenvoudig instelbaar d.m.v. een touchscreen operator interface. Instellingen worden opgeslagen in later eenvoudig te herhalen wikkelprogramma’s.
De topsheetfolie is zeer snel, eenvoudig en operator vriendelijk aan de zijkant van de machine te vervangen. De wikkelfolie wordt motorisch met een vast ingesteld percentage voorgerekt (keuze tussen de 100-400%). De kracht waarmee de wikkelfolie op de gestapelde pallet wordt aangebracht is instelbaar en wordt automatisch gecorrigeerd op de hoeken van de palletstapeling.

De wikkelmachine met eventueel rollenbanen/kettingbanen en draaitafels zijn eenvoudig en snel te installeren in bestaande pallettransportsystemen. Onze automatische palletwikkelsystemen zijn robuust gebouwd en hebben een zeer hoge bedrijfsefficiëntie. Door bij de productie van de palletwikkelsystemen slim gebruik te maken van de lean manufacturing methode en gebruik van gestandaardiseerde onderdelen kunnen wij onze high-end wikkelmachines aanbieden tegen zeer marktconforme prijzen.