De CoroKey-gids voor snijgereedschappen van Sandvik Coromant, versie 2010 07 jul 2010

De CoroKey-gids voor snijgereedschappen van Sandvik Coromant, versie 2010

Sandvik Coromant heeft de 2010 versie van zijn populaire CoroKey-gids uitgebracht die klanten helpt snel en gemakkelijk de voor hun toepassing meest geschikte combinatie van gereedschappen en snijgegevens te vinden. De 216 pagina’s tellende gids beschrijft een aantal toepassingen en de oplossingen die daarvoor worden geboden bij het draaien, frezen en boren. Ook bevat de gids praktische tips en informatie over modulaire gereedschappen en wisselplaatsoorten.

De geactualiseerde CoroKey-gids die een aantal van de meest recente innovaties van Sandvik Coromant op het gebied van snijgereedschappen bevat, is bedoeld voor productietechnici, machine-operators, en iedereen die zo snel mogelijk het juiste gereedschap en de juiste snijgegevens nodig heeft. Eigenlijk is het productiviteitsaspect nu meer gericht op de operator, waarbij speciale aandacht wordt besteed aan het berekenen van belangrijke factoren zoals het verspaningsvolume bij veel voorkomende machinebewerkingen. Ook zijn veel gebruikte formules voor snijgegevens opgenomen, net als afbeeldingen waarin termen worden gedefinieerd en de gebruikte terminologie wordt verklaard.

Voor diegenen die hun vaardigheden en kennis willen vergroten en de productiviteit van de machines binnen de werkplaats willen verhogen, bevindt zich aan de binnenzijde van de kaft van de handige CoroKey-gids in A5-formaat, informatie over het nieuwe trainingsmateriaal voor de MCT (verspaningstechnologie). Deze informatie wordt gevolgd door een nieuw opgezette, eenvoudigere en overzichtelijkere inhoudsopgave. Met de nieuwe grijze duimindex is het gemakkelijker zoeken naar verschillende bewerkingen, zoals frezen, draaien, boren, draadsnijden, afsteken en groefsteken. Om de zaken nog gemakkelijker te maken, zijn de productgebieden beschreven op basis van toepassing, en niet op basis van de productnamen.

De hoofdonderdelen beginnen steeds met een toelichting over het gebruik van het boekje en over het kiezen van de juiste wisselplaat en bijbehorende klemhouder. In de overige delen krijgt de gebruiker uitleg over modulaire gereedschappen, praktische tips over veiligheid, gereedschapsonderhoud, slijtage en het oplossen van problemen. Deze informatie wordt gevolgd door een weergave van de hoofdsoorten van Sandvik Coromant.

De gids kan in meerdere Europese talen worden gedownload van de website van Sandvik Coromant. Ga naar www.sandvik.coromant.com en selecteer online-catalogi.