Deur en wand één geheel door onopvallend deursysteem 06 apr 2010

Deur en wand één geheel door onopvallend deursysteem
De strakke uitstraling en snelle montage zijn belangrijke pluspunten van het XinniX-deursysteem.

Schreuder & Co. presenteert XinniX, een onzichtbaar deursysteem dat zich strak en minimalistisch laat inpassen in ieder ontwerp voor nieuwbouw en renovatie. De koplatten ontbreken en de inbouwscharnieren zijn geheel uit het zicht, zodat deur en wand een geheel vormen. Het volledig geïntegreerd magnetisch insteekslot zorgt voor een onopvallend openen en sluiten van de deur. Naast de strakke uitstraling is ook de snelle montage een belangrijk pluspunt.

XinniX bestaat uit drie onderdelen: een aluminium kozijn, een volledig in de deur geïntegreerde handgreep en een onzichtbaar 3-dimensionaal scharnier. Het kozijn is leverbaar in standaardbouwmaten tot plafondhoogte voor zowel trek- als duwdeuren. Het integreert zich in ieder muurtype en iedere muurdikte en kan met elk deurblad afgewerkt worden zonder dat speciale of aangepaste muuropeningen nodig zijn. Zowel enkele als dubbele deuren kunnen worden geleverd met een breedte tussen 630 en 1230 mm, geschikt voor een muurdikte vanaf 100 mm. 3D-instelbare Kubica scharnieren zorgen er voor dat de deur 180º open draait. Afhankelijk van de deurhoogte zijn drie tot vijf scharnieren nodig, deze zijn standaard ingefreesd in het aluminium profiel. Ook maatwerkoplossingen zijn mogelijk.

Snelle montage
Is de wand recht dan is montage van maximaal een uur per kozijn haalbaar. Een snelle montage is aantrekkelijk omdat strakke planningen tegenwoordig de bouwstroom bepalen. XinniX wordt verkocht in een handzame distributiekit, aangepast aan de standaardafmetingen van de deurbladen. Na de wandafwerking beperkt de deurafwerking zich tot het afhangen van het deurblad en het nastellen van de regelbare onzichtbare scharnieren (Kubica). Een magnetisch insteekslot zorgt voor een geruisloze sluiting zonder de hoek van de muur te beschadigen. De sluitplaat is niet zichtbaar.

Over Schreuder & Co.
Schreuder & Co. voert een breed leveringsprogramma in alles wat schuift en sluit voor zowel hout, glas als metaal. Flexibiliteit en klantgerichtheid staan hoog in het vaandel. Het bedrijf levert ook maatwerkoplossingen voor wie speciale wensen heeft en hanteert daarbij de hoogste kwaliteitseisen. Schreuder & Co. is sinds 1876 actief in de bouw, industrie en interieurbouw als leverancier van onder andere telescoopgeleiders en schuifdeursystemen. De producten worden geleverd via een select dealernetwerk, die bekend staan om hoge kwaliteit van service en producten.