Duurzaam lassen met Esab en Ernsthard 16 okt 2019

Energiebesparing ; Put your Money where your mouth is !

De opwarming van de aarde en de wereldwijde aantasting van het leefmilieu zijn bijna dagelijks in het nieuws. Vooral de jeugd is enorm begaan met de verslechtering van ons klimaat en ons milieu. Maar wat of wie doet er iets concreets ?

Onze Nederlandse overheid heeft een wet ingevoerd die bedrijven en bedrijfsmatige mensen verplicht om energie te besparen en de informatieplicht opgelegd om de energiebesparing alsmede de voorgenomen energiebesparing openlijk te registreren. Allemaal om de CO2-reductie versneld in gang te zetten.

Daarnaast heeft de EU de richtlijn genaamd ECO-Design aangenomen om met ingang van 2022 zoveel mogelijk herbruikbaar te gaan produceren. De Ecodesign richtlijn beoogt energieverbruikende apparaten vanaf de ontwerpfase al energiezuiniger te maken. De doelstelling is tweevoudig; enerzijds moeten toekomstige apparaten minder energie gaan verbruiken immers zuinigheid en spaarzaamheid is wellicht wel de grootste menselijke deugd en daarnaast is duurzaamheid ook een geweldige deugd omdat hiermee enorm veel grondstoffen worden behouden en uitgespaard.

Kortom de bedoeling is duidelijk ; energie besparen en een duurzame circulaire economie bewerkstelligen door producten makkelijker demontabel , eenvoudiger vervangbaar, eenvoudiger upgradebaar, eenvoudiger reparabel en simpeler recyclebaar te maken.

Wij zijn ruim 37 jaar een lastechnische groothandel die een volledige scala lasproducten levert. Esab en Ernsthard zijn de twee belangrijkste lasmerken en wij vroegen ons af; waar staan de merken Esab en Ernsthard in de klimaatdiscussie ?.

Esab richt zich met name de laatste jaren op de multi-functionele pulslasmachines en heeft een specifieke pulsmig of migpulse multifunction inverterlasmachine serie gebouwd.

Een pulslasapparaat is circa 15 tot 24 % efficiënter bij het opwekken van de lasstroom dan de conventionele en eenvoudige lasmachines. De pulslastechniek geeft enerzijds een aanmerkelijke laskwaliteitsverbetering en bovendien ook nog eens, dubbelop, een extra energiebesparing van zo’n 8 tot 14 % afhankelijk van de lasparameters.

Een bedrijf of bedrijvige persoon moet zich bij vervanging van zijn lasapparatuur dus eens goed oriënteren op deze energiezuinige lasinverters als de JustPuls-Inoxsteel, de JustPuls-aluminium, de FullPuls en de geweldige TwinPuls , temeer omdat deze pulsmigmachines hoge laskwaliteit leveren.

Ernsthard heeft begin 2019 hun eerste pulsmachine van een serie van negen pulsmiglasapparaten geïntroduceerd te weten de Ernsthard EasyPuls-313. De Ernsthard EasyPuls-313 heeft uiteraard ook de energiebesparende voordelen door een veel efficiëntere lasinverter stroombron en energiebesparing door de warmtebeheersing van het smeltbad middels de migpulstechniek.

Bovendien heeft Ernsthard de Pulsmachine component modulair opgebouwd waardoor reparatie en onderhoud, upgrading en vernieuwing simpeler kan worden uitgevoerd. Daarnaast is het natuurlijk een gigantisch milieu- en klimaatvoordeel dat alle Ernsthard lastoestellen in Europa worden geproduceerd waardoor de ecologische Footprint van de

Ernsthard EasyPuls-313 sowieso veel kleiner is en de herbruikbaarheid en daarmee de duurzaamheid natuurlijk ook veel beter is. Voor de goede orde vermelden wij dat alle Ernsthard lasmachines in Europa worden geproduceerd; de hogere kwaliteit alsmede de hogere levensduur dragen beide enorm bij aan de duurzaamheid en hoe duurzamer een product, des te kleiner de milieubelasting, des te beter voor de klimaatbescherming.

Dus als je er niet onderuit kunt en je moet lassen, overweeg dan de JustPuls-Inoxsteel, de JustPuls-Alu, de FullPuls, de TwinPuls of de Ernsthard EasyPuls eens. Kijk daarvoor op Esab.Lasmachinedirect.nl. Op basis van de duurzaamheid is de kostprijs over de jaren overeenkomstig met import-lasmachines maar je levert een hogere laskwaliteit aan je klanten maar vermindert mooi wel je energieverbruik en draag je daarmee toch mooi een klein beetje bij aan klimaatverbetering.