Eerste Volvo FH kippers voor Beelen 02 dec 2009

Eerste Volvo FH kippers voor Beelen
Eerste Volvo FH kipper voor Beelen

Volvo Truck Center heeft onlangs de eerste Volvo FH afgeleverd aan Beelen in Amsterdam. Begin 2010 wordt de tweede geleverd. Het betreft Volvo FH 460 10x4 kippers voorzien van een Terberg as en Hyva kipper opbouw. Goede referenties vanuit de markt en de milieuvriendelijke aanpak, duurzaamheid en kwaliteit van de trucks waren voor Beelen redenen voor Volvo te kiezen.

Beelen is actief in onder andere sloopwerken, recycling en asbest verwijdering. De onderneming werd in 1999 opgericht en is in korte tijd uitgegroeid tot veruit de grootste sloopaannemers van Nederland.

Milieuvriendelijk
De nieuwe kippers worden ingezet voor het vervoeren van zand, grond en granulaat. Ze zijn uitgerust met de nieuwe I-Shift. Het voertuig manoeuvreert daardoor niet alleen soepel, het geoptimaliseerde schakelsysteem betekent ook dat het brandstofverbruik lager is, evenals de emissies van kooldioxide en andere uitlaatgassen die schadelijk zijn voor het milieu.

Net als bij Volvo Trucks staat zorg voor het milieu bij Beelen hoog in het vaandel. Het bedrijf stelt de allerhoogste eisen aan een duurzaam sloopproces, waarin aandacht voor de leefomgeving en het milieu de hoogste prioriteit heeft. “Duurzaam slopen is tegenwoordig bijvoorbeeld een belangrijk onderdeel in het totale sloopproces. Waarom materialen storten en verbranden als veel materialen zich uitstekend lenen voor hergebruik”, legt Richard Heimering, directeur Beelen Amsterdam, uit.

Veilig
De nieuwe trucks beschikken verder over 30 ton laadvermogen, een sterk chassis en veel ruimte in de cabine door de zeer lage motortunnel. Heimering vervolgt: “Naast kwaliteit en zorg voor het milieu is de sociale kant van het werk voor ons erg belangrijk. Het gaat om onze eigen mensen, die veilig, met plezier en uitdagingen moeten kunnen werken. Veilige en comfortabele trucks zijn daarbij uiteraard van het grootste belang en Volvo is daarvoor de aangewezen partner.”

Feiten, Volvo FH 10x4 kipper

• D13C460, 460 pk, SCR motor
  • Maximumkoppel: 2300 Nm
  • 49 ton GVW