Eind april zijn de eerste Master Classes georganiseerd door ABB Robotics in de Benelux 26 apr 2010

De formule is simpel en doeltreffend. Het is een soort ‘technisch spreekuur’ voor robotgebruikers.

Tijdens de eerste sessie bij ABB in Ede (productie en verkoop van elektrische verdeelkasten en schakelmateriaal) is de mix aan robotgebruikers optimaal. Optimaal om van elkaar te kunnen leren, want het was een mix van eindklanten en systeemintegratoren en de mix van de verschillende marktsegmenten.

Het middagprogramma was grofweg opgesplitst in twee onderwerpen. Ten eerste de hardware en software mogelijkheden van de ABB robots. Hierbij was onder andere discussie over de (on)mogelijkheden van naadvolgsystemen bij het lassen van grote producten. Ten tweede de mogelijkheden van ‘off line’ programmeren middels RobotStudio. Na een uiteenzetting van de nieuwe functionaliteiten volgde een demonstratie van ScreenMaker om eigen (klantspecifieke) schermen eenvoudig te kunnen configureren zodat het werken met robots eenvoudiger en veiliger wordt.

De kracht van de Master Classes is het delen en vergaren van kennis. Niet alleen van de (ABB) meesters, maar zeer zeker van de mede leerlingen (robotgebruikers). De Master Classes zullen nog twee maal herhaald worden dit jaar en aankondigingen volgen via www.abb.nl.

ABB is a leading supplier of industrial robots, modular manufacturing products and service. A strong solutions focus helps manufacturers improve productivity, product quality and worker safety. ABB has installed more than 175,000 robots worldwide.