Ernsthard Calibrator 23 jan 2019

Elk metaalverwerkend bedrijf dat hun eindproduct wil voorzien van een CE-keurmerk, moet vanaf 2014 voldoen aan de EN1090; een zorgvuldigheidsnorm voor het maken van metalen constructies en producten. Lassen ofwel het lasproces is uiteraard een belangrijk facet bij de bouw van een metalen product en moet vanzelfsprekend betrouwbaar worden gefabriceerd.

Om er zeker van te kunnen zijn dat de lasnaden kwalitatief betrouwbaar zijn moet uiteraard de lasser voldoende kwaliteiten bezitten, moet het lastoevoegmateriaal, of dat nu bijvoorbeeld laselektroden, tiglasdraden, miglasdraden of onderpoederdek lasdraad of flux is, voldoen aan bepaalde kwaliteiten en natuurlijk moet de lasapparatuur voldoen aan bepaalde eisen. De eisen staan in de EN-50504 norm en draagt er zorg voor dat lasmachines en lasapparaten zeer precies leveren zoals de lasparameters zijn afgesteld. Deze EN50504 lasmachinekeuring moet periodiek plaatsvinden en van elke lasmachine moet het bedrijf een keuringscertificaat in hun lasadministratie voeren.

Esab.Lasmachinedirect.nl levert al meer dan 15 jaar EN50504-keuringmeettoestellen die gemakshalve TA-Calibrators worden genoemd. TA Calibrators zijn er in verschillende uitvoeringen en verschillende amperages; bijvoorbeeld 500 amp, 600 amp, 800 amp, 1000 amp en 1600 amp naargelang het amperage van de lastoestellen; een lichtnet inverter van 110 ampère of een onderpoederdek- ( SAW) ofwel OP-stroombron van 1600 amp is bijvoorbeeld nogal een verschil.

De TA Calibratiors zijn verkrijgbaar met een inschakelduur van 50 % maar ook met een ID van 100 %, je hebt de gewone TA-Basic uitvoering maar ook een TA-HD-uitvoering en een TA-True-Arc Calibrator versie waarbij de TA Calibrator de meetresultaten bij het gebruik van verschillende lengte en langere lengten laskabels nauwkeurig in het meetresultaat verwerkt

Onze TA Calibrators zijn als zoete broodjes over de toonbank gegaan vanaf 2014 naar zowel eindgebruikers in de lastechniek, constructie, staalbouw, aluminiumbouw, machinebouw, roestvrijstaalindustrie, carrosseriebouw of scheepsbouw maar bovendien hebben heel veel keuringsbedrijven één van onze Ta Calibrators aangeschaft of geleased en daar zijn natuurlijk argumenten voor;

De TA Calibrators zijn de lichtste EN50504- meettoestellen op de markt en vooral als een bedrijf vele lasapparaten heeft staan op uitlopend verschillende plaatsen, is het fijn dat jij je snel, handig en lichtvoetig door de laswerkplaats(en) kan verplaatsen.

De TA Calibrators zijn de enige EN-50504 meetapparaten die geen primair stroom gebruikt maar simpelweg functioneert op de secundaire lasstroom van de lasapparatuur die we willen meten,  keuren ofwel certificeren. Het is zeker in een industriële omgeving wel zo veilig dat je niet telkens 230 volt of 400 volt krachtstroom op verschillende plekken moet aansluiten met allerlei kabels en verlengkabel die over het algemeen heel erg kwetsbaar zijn maar het is ook heel erg tijdbesparend als je niet steeds opnieuw hoeft aan te sluiten op het elektriciteitsnet en constant moet sjouwen met een zware meetcalibrator en zware verlengkabels om uiteindelijk te moeten wachten bij een bezet stopcontact.

Tenslotte is de TA Calibrator geweldig handig in het gebruik; een keurder die het een beetje inde vingers heeft keurt een lasmachine in zo’n 20 minuutjes terwijl bij sommige andere merken men wel 45 minuten tot een uur bezig is om een lasmachine; of je er 3 per uur keurt of slechts eentje met een hele hoop gedoe, is 3 keer zo snel; aanmerkelijk dus.

Tenslotte maakt de TA fabriek die de TA Calibrators maakt ook allerlei verschillende lasmeting producten; zoals de TA digitale universele volt en amperage meters en TA opbouw meetapparatuur voor vaste gesynchroniseerde meetopstellingen waar onder andere de TA Calibox onder valt.

And last but not least ; De TA Calibrator producten zijn altijd al uiterst scherp geprijsd en tot 1 maart 2019 krijg je er ook nog eens de enige echte Ernsthard Nanopower 100%-ID  , handpalm / binnenzak lasinverter ( € 362,- incl.btw) volledig Gratis bij; handig voor thuis !.