Fiberlasersysteem Hypertherm nu verkrijgbaar 30 nov 2010

Fiberlasersysteem Hypertherm nu verkrijgbaar
Hypertherm heeft vandaag de beschikbaarheid aangekondigd van een nieuw fiberlasersysteem dat alle benodigde componenten omvat in één compleet pakket.

In tegenstelling tot fiberlaserproducten van veel andere fabrikanten omvat de Hypertherm HyIntensity™ Fiber Laser HFL015 de voeding, snijkop, gastoevoer, operatorconsoles, bewegingsregelingen én software. Volgens Hypertherm wordt het met deze totaaloplossing voor partners en hun klanten veel gemakkelijker om lasersnijden te gaan toepassen voor het fijnere werk.

Het systeem werkt met de bekende Hypertherm-aansturing met voorgedefinieerde snijprocessen. Dit maakt integratie en gebruik met snijtafels een stuk eenvoudiger. Vergeleken met andere systemen voor lasersnijden ligt de efficiëntie met deze oplossing aanzienlijk hoger. Het ontwerp steunt op een single-emitterdiode, wat een extreem betrouwbare werking oplevert.

“Ons fiberlasersysteem is een uniek systeem in de zin dat alle componenten ervan zijn ontworpen om samen te werken. Alle snijparameters zijn gedefinieerd en gecontroleerd door experts op het gebied van snijtoepassingen. Hierdoor kunnen onze partners en hun klanten laser nu heel gemakkelijk gaan gebruiken voor uiteenlopende toepassingen, zoals markeren, het efficiënt verwerken van uiteenlopende diktes, en fijne snijtoepassingen”, aldus Doug Shuda, Hyperthermproductmanager voor fiberlaserproducten. “Hypertherm-partners en hun klanten hoeven niet meer te kiezen tussen plasma en laser. Ze nemen gewoon allebei, zodat ze voor elke klus de beste techniek kunnen gebruiken.”

Fiberlaser heeft een aantal voordelen ten opzichte van CO2-laser. Fiberlaser vergt vrijwel geen onderhoud, is energiezuiniger en neemt minder ruimte in beslag. De stroombron is veel kleiner dan bij CO2, maar dankzij de glasvezeltechniek kan de laserstraal een grotere afstand afleggen, wat grotere tafels mogelijk maakt.

Aan de introductie van een fiberlasersysteem door Hypertherm zijn enkele jaren van intensieve R&D voorafgegaan. Op basis van meer dan veertig jaar ervaring met het snijden van metaal heeft Hypertherm een krachtig systeem ontwikkeld, dat voortborduurt op de bestaande Hyperthermplasmasystemen.

Hypertherm ontwerpt en fabriceert geavanceerde snijsystemen voor toepassing in allerlei industrietakken, zoals scheepsbouw, productie en autoreparatie. De productlijn omvat handbediende en gemechaniseerde plasma- en lasersystemen, slijtdelen, CNC-bewegings- en - hoogteregelingen en snijsoftware. Hypertherm-systemen staan bekend om hun prestatievermogen en betrouwbaarheid, resulterend in hogere productiviteit en winstgevendheid voor tienduizenden bedrijven. De reputatie van het bedrijf op het gebied van plasma-innovatie gaat terug tot meer dan 40 jaar geleden, toen Hypertherm in 1968 het plasmasnijden met waterinjectie uitvond. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 1.000 medewerkers, evenals vestigingen en vertegenwoordigingen over de hele wereld.