FlowPanel™: Holmatro’s nieuwe kranenblokken 07 mrt 2011

FlowPanel™: Holmatro’s nieuwe kranenblokken
Uiterst nauwkeurig, veilig en ergonomisch

Voor het succesvol inzetten van een hydraulisch systeem met koppelingen naar meerdere cilinders, is een kranenblok een onmisbaar instrument. FlowPanel™, de nieuwe serie kranenblokken van Holmatro maakt het mogelijk de oliestroom, onder volle druk, tot in de grootst mogelijke precisie te regelen. Hiermee wordt zelfs de zwaarste last uitstekend controleerbaar.

Holmatro’s kranenblokken hebben een zeer stabiele constructie. In tegenstelling tot andere merken kranenblokken is montage bovenop de hydraulische pomp mogelijk. Dit is gunstig voor de werkhouding van de gebruiker. De handgreep, precies boven het zwaartepunt, maakt het kranenblok een hanteerbaar en goed te verplaatsen gereedschap. Bovendien zijn de manometers zo bevestigd, dat de gebruiker ze gemakkelijk kan aflezen. En met behulp van de regelkranen in de vorm van draaiknoppen, is de smoring comfortabel en uiterst nauwkeurig af te stellen.

Met de introductie van de nieuwe generatie kranenblokken voor zowel enkel- als dubbel-werkende hydraulische systemen, is Holmatro vooruitstrevend op het gebied van nauwkeurig, veilig en ergonomisch werken.

Over Holmatro:
Het is Holmatro’s ambitie om haar productrange te ontwikkelen binnen de filosofie waar het bedrijf voor staat: Mastering Power. Strategie, producten en dienstverlening zijn afgestemd op het helpen van klanten bij het succesvol inzetten van de krachten die ze nodig hebben. Kranenblokken die een uiterst nauwkeurige olietoevoer mogelijk maken, passen in deze filosofie.