Gemotoriseerde kabelhaspel zonder sleepring 16 okt 2015

Gemotoriseerde kabelhaspel zonder sleepring
Zonder tussenkomst van een sleepring!

Nieuw in het programma van igus-kabelhaspels zonder sleepring is de gemotoriseerde e-spool power met een maximale uitrollengte van 25 meter. Tevens lopen er diverse projecten bij klanten met nòg grotere versies en uitrollengtes tot 50 meter. In tegenstelling tot de andere e-spool-versies, wordt hier geen trekveer maar een elektromotor gebruikt. igus levert de e-spool power inclusief motor en bediening.

Deze e-spool is geschikt voor buitengebruik ook onder het vriespunt. De sterke kunststofcomponenten zijn bovendien corrosievrij en daardoor ook bestand tegen bijvoorbeeld de ruwe omstandigheden op zee, wat ook geldt voor optionele uitvoering in roestvaststaal. Voor dergelijke toepassingen biedt igus eveneens de juiste chainflex-kabels, dankzij de vereiste DNV-GL Offshore goedkeuring voor 362 verschillende kabels.

De e-spool is een alternatief voor de klassieke kabelhaspel waarmee energie-, data- en mediakabels parallel en compact geleid worden. Een zogenaamde igus ‘twisterband' maakt in dit systeem de draaibeweging mogelijk die ervoor zorgt dat de kabelrups zich op- en afrolt. Op deze manier worden kabels zonder onderbrekingen door het gehele systeem geleid en beschermd.

Of het nu voor toepassingen in de live entertainment industrie is of voor installaties op volle zee - de e-spool is breed inzetbaar.

Ga voor meer informatie naar: www.igus.nl