Goed Nieuws! 04 dec 2012

Goed Nieuws!
Pimpel Benelux: krachtenbundeling in ESPRIT en WinTool

November 2012

Met ingang van heden worden alle ESPRIT en WinTool activiteiten vanuit Greenock CAD Service ondergebracht in een nieuwe vennootschap, te weten Pimpel Benelux B.V.

Met deze nieuwe onderneming zetten we binnen Pimpel de volledige focus uitsluitend en alleen op ESPRIT en WinTool activiteiten. Met een team van 30 man sterk kunnen we de dienstverlening in Europa in de toekomst verder ontwikkelen en optimaliseren. Lopende activiteiten als implementaties, helpdeskondersteuning en contracten blijven door dezelfde personen behartigd worden.

De nieuwe vennootschap is een gevolg van de intensievere samenwerking tussen Greenock CAD Service en Pimpel. De directies van beide ondernemingen hebben besloten, vanaf nu, de Europese markt gezamenlijk te gaan bewerken onder de naam Pimpel.

De afgelopen jaren hebben Pimpel GmbH en Greenock CAD/CAM Service GmbH reeds nauw samengewerkt op de Duitse markt. Sinds 1 juli (2012) bestaat een Joint Venture onder de naam Pimpel CAD/CAM GmbH & Co.KG.

Op basis van ESPRIT van DP Technology, CHECKitB4, het virtuele systeem van Pimpel en Add- ONS als Pimpel ToolSHAPES & Utilities bieden wij oplossingen op het gebied van simulatie tot aan productie. Onze bijzondere kracht ligt in de implementatie van deze producten in bestaande IT-omgevingen. Door decennia lange ervaring in de CAD/CAM-business beschikken we dan ook over een portefeuille van meer dan 800 post processoren voor alle soorten CNC-machines.

Vertrouwen, respect en openheid vormen de basis van onze samenwerking, met als doel in de Benelux te groeien en het marktaandeel van DP Technology (ESPRIT) en CHECKitB4 in Europa te versterken. Gezamenlijk ondersteunen wij in totaal meer dan 500 klanten verdeeld over de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië en Slowakije.

www.pimpel-benelux.eu