Griffon introduceert de vernieuwde Kolmat Easyfit 10 dec 2013

Griffon introduceert de vernieuwde Kolmat Easyfit
Handig en gemakkelijk

Griffon heeft de kwaliteit van Easyfit verder doorontwikkeld en in een nieuw, groen Kolmat®jasje gestoken. Kolmat® Easyfit is een vloeibaar, anaeroob afdichtingsproduct voor het afdichten en borgen van conische en cilindrische metalen schroefdraadverbindingen. Het breed inzetbare product is verkrijgbaar in een harmonicaflacon van 50 ml en is voorzien van een GASTEC keurmerk.

Eigenschappen
Het product is zeer handig in gebruik doordat tijdens de applicatie de schroefdraadverbinding tot meer dan 360° gemakkelijk kan worden teruggedraaid. Dit biedt een groot voordeel ten opzichte van alternatieve verbindingstechnieken . Daarnaast zijn verbindingen zelfs na doorharding volledig demonteerbaar.

Toepassingsgebieden
Het product is toepasbaar op o.a. koper, messing, (gegalvaniseerd) staal, RVS en zink. Daarnaast is het geschikt voor o.a. koud en warm water, stoom, gas, olie, glycol, verdunde basen en zuren, diverse brandstoffen, oplosmiddelen en (pers)lucht. Verbindingen in leidingen worden met de Kolmat® Easyfit perfect afgedicht en geborgd. Kolmat® Easyfit kent een hoge bestendigheid en is bestand tegen trillingen, thermische schokken, chemische producten, temperaturen van -50oC tot +150 oC en druk tot wel 50 bar. Het product is geschikt voor diameters ≤ 4” (ISO 7-1).

Keurmerk
Kolmat® Easyfit voldoet aan de Europese norm EN 751-1 voor anaerobe lijmen en is tevens voorzien van een GASTEC keurmerk voor gas verwante producten. Hiermee is de vakman verzekerd van de allerhoogste kwaliteit.

Griffon. Verbonden met Vakwerk.

_______________________________________________________

Over Griffon:
Griffon is een merk van Bolton Adhesives. Bolton Adhesives is onderdeel van de Bolton Group. De Bolton Group levert kwaliteitsproducten op een vijftal consumentenmarkten, te weten op het gebied van voeding, persoonlijke verzorgings- en gezondheidsproducten, huishoudelijke en schoonmaakmiddelen, cosmetica en lijmen. Bolton Adhesives vertegenwoordigt de lijmdivisie van de Bolton Group en voert vijf prominente merken: UHU, Bison, Griffon, Imedio en Air Max. Voor het lijmen of kitten van papier en karton, leer, stof en hout of het verbinden van metaal en plastic; de producten van Bolton Adhesives bieden de beste oplossing. Thuis, op kantoor, op school, bij het klussen of tijdens professionele werkzaamheden. Het bedrijf richt zich zowel op het supermarkt- en kantoorboekhandelkanaal, als op de doe-het-zelf markt en de professionele markt. Bij Bolton Adhesives werken ca. 700 medewerkers. Voor meer informatie: www.griffon.eu en www.boltongroup.net

Voor meer informatie: www.griffon.nl