Grote order Volt & Amperset-inbouw en lasmachineaanpassing voor Vanotools. 06 jun 2014

Grote order Volt & Amperset-inbouw en lasmachineaanpassing voor Vanotools.

Lasparameters en de EN-1090 of Lasparameters en de CE op staalconstructies

Uitlezen van uw oude lasmachine conform CE en EN1090

Uniforme lasparameters in alle lasmachines conform EN 60974 geeft een duidelijke organisatiestructuur ( lasorganisatie), grotere duidelijkheid, grotere inzichtelijkheid en voor een ieder in de organisatie de broodnodige eenduidigheid. Deze eenduidigheid zorgt voor rust in de organisatie, minder fouten bij de lascoördinator, minder fouten bij de lasser, minder fouten bij de WPS, minder fouten bij Het Factory Production Control FPC, minder fouten bij de lasseropleiding hetgeen uiteindelijk tot een veel hogere kwaliteit EN1090 leidt.

In lasmachines van weleer, was een volt en ampèreset, V&A-set niet gebruikelijk maar per 1 juli 2014 wordt de CE op staalconstructies verplicht en als je jouw oude lasmachine wil instellen op de parameters die conform de EN1090 in de WPS , welding procedure specification , moeten staan vermeldt, moet je jouw oude lasmachine kunnen aflezen.

Lasmachines worden verplicht gefabriceerd onder de EN-60974 en als je later je lasmachine wilt aanpassen met bijvoorbeeld een inbouw van een v&aset, moet je dat doen volgens de En60974 en kun je eigenlijk alleen terecht bij de fabrikant. Voor de fabrikant is het leveren, laat staan het inbouwen van een voltampèreset niet interessant waardoor deze een dikke prijs rekent voor hun volt-ampèremeterset c.q. lasparameterset en voor de inbouw nog veel meer.

Laatstelijk zie je dan ook dat lasfabrikanten dikwijls snel de constructiebedrijven adviseren om maar een nieuwe lasmachine aan te schaffen. Maar de investering voor 5, 10 of 20 nieuwe lasmachines is een hele hoop geld vooral in deze tijden.

Wat als een bedrijf 4, 5, 6 of nog meer merken lasapparaten heeft staan en slechts één lasmachinefabrikant voor zijn merk nog voor al hun types een V-Aset kan leveren, 3 lasfabrikanten nog slechts gedeeltelijk hun

Lasfabrikanten houden lasonderdelen tegenwoordig steeds korter op voorraad; er zijn fabrikanten waar je na 5 jaar al geen onderdelen meer kunt verkrijgen en hoe moet je dan je oude lasmachine conform EN-1090 en EN-60974 aanpassen door er bijvoorbeeld de onder CE benodigde lasparameterset in te bouwen:

Binnen de Ernsthard groep hebben verschillende fabrikanten daarom een aantal gangbare lasonderdelen ontwikkeld voor universele toepassing en inbouw van oude lasmachines. Het belangrijkste voordeel van deze universele lasonderdelen is dat met gebruikmaking van deze Ernsthard universele lasonderdelen uw machine blijft voldoen aan de verplichte EN-60974 en CE.

Vraag van uw leveranciers dan ook altijd dat bij ombouw, inbouw, aanpassing of

verandering van uw lasmachine zij een verklaring afgeven dat het lasapparaat blijft voldoen aan de EN-60974. Er zijn veel Beun de Hazen en rommelaars in de markt die weten wat ze doen.

Met de Ernsthard V&A lasparameterset zit men altijd safe en krijgt u standaard een EN-60974

conformiteitsverklaring bijgeleverd.

Een van de grootste bouwbedrijven in Europa met tientallen eigen constructiebedrijven in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en Oostenrijk, was meteen onderkende vrijwel meteen het belang van uniformiteit onder EN-60974. Met de Ernsthard universele voltamperelasset is uitlezing van een oude lasmachine in Oostenrijk exact hetzelfde als uitlezing van een “nieuwer”lasapparaat in bijvoorbeeld Frankrijk Vanotools de opdracht gegeven; dat geeft vertrouwen door eenduidigheid en een eenvoudige aanpassing van alle betrokkenen binnen de lasfabricage controle ( FPC).

Voornamelijk vanwege de uniformiteit maar ook de kwaliteit van de producten en de service heeft deze bouwgigant Vanotools de opdracht gegund voor de inbouw van honderden Volt en amperesets bij al hun eigen staalconstructiebedrijven. Alles met EN-60974-verklaring, EN50504-keuring, EN50504-certificering, Nen-3140 certificering en lasfunctionaliteittoets.

Maar niet alleen lasproduct kwaliteit, lasservice kwaliteit en lasuniformiteit worden gewaarborgd; het Ernsthard universele lasonderdelensysteem zorgt ook voor eenheidsprijzen.

De Ernsthard eenheidsprijzen zijn simpel: bijvoorbeeld een lasuitleesset inclusief inbouw waarook in Europa, kost altijd, overal, elk merk, type of uitvoering van lasmachine, hetzelfde.

Eén volt-en-ampere-meter prijs inclusief 60974certificaat, inbouw, afstelling, arbeid en reistijd en dikwijls goedkoper van de standaard aanschaf van merk voltset zonder inbouw.