Gühring bouwt borenprogramma verder uit 18 feb 2009

Gühring bouwt borenprogramma verder uit

Al vele jaren brengt gereedschappenfabrikant Gühring onder de naam 'SuperLine' een programma uit van high tech gereedschappen voor het boren, frezen, draadsnijden en -vormen alsmede ruimen. Kenmerkend voor deze gereedschappen is de directe beschikbaarheid (ale typen en afmetingen zijn uit voorraad leverbaar) en de gunstige prijs/kwaliteitsverhouding die te danken is aan de productiewijze: in grote series op moderne, gedeeltelijk intern ontwikkelde precisieslijpmachines. De SL-kwaliteit vindt de klant terug in een grote proceszekerheid. De gereedschappen worden vervaardigd uit ultrafijn hardmetaal of geselecteerd snelstaal en zijn, afhankelijk van de wensen van de gebruiker, leverbaar in een blanke uitvoering dan wel met de door Gühring zelf ontwikkelde meerlagencoating Fire of een TiCN-coating.

De laatste programma-uitbreiding, opgenomen in de uitgave 2008 van de SuperLine catalogus, omvat het omvangrijke programma ratioboren met en zonder koelkanalen. Deze ratioboren, met de type-aanduiding RT 100, zijn voorzien van een speciale boorpuntcontour en een groefprofiel die het gereedschap stabiliteit, maatvastheid en bedrijfszekerheid verlenen. De ratioboren zijn verkrijgbaar in diameters oplopend met 0,1 mm. Deze boren worden o.a. met succes ingezet voor het boren van staalsoorten met hoge treksterkte en conventionele gietijzersoorten. Kenmerkend voor de boor is de minimale slijtgevoeligheid; de Fire-coating zorgt voor verdere vergroting van de standtijd.