Gühring zet gereedschap-rekenprogramma op memory stick 03 nov 2008

Gühring zet gereedschap-rekenprogramma op memory stick
Het nieuwe pand van Gühring Nederland in Eindhoven

De fabrikant van verspanende gereedschappen Gühring heeft de z.g. Navigator op een memorystick gezet, zodat deze gemakkelijk is mee te nemen en overal kan worden geraadpleegd waar een (laptop-)computer beschikbaar is. De Navigator (versie 2.1) is een handig programma waarbij voor verschillende gereedschapcategorieën - boren, tappen, frezen, ruimen, verzinken en diepgatboren - snel het juiste gereedschap uit het programma kan worden geselecteerd. Wanneer het betreffende gereedschap na ingave van enkele gegevens (materiaalsoort e.d.) gevonden is, kan de gebruiker tevens kennisnemen van aanwijzingen voor het gebruik (geschikte machines, schachtvormen, koelgegevens e.d.) en een opgave van de optimale snijgegevens. Tevens is het mogelijk kostprijsvergelijkingen met vergelijkbare gereedschappen van gerenommeerde concurrenten. De memorystick kan worden aangevraagd bij Gühring Nederland B.V.

De Nederlandse vestiging is kortgeleden verhuisd naar een nieuw pand aan de Achtseweg Noord (12F) in Eindhoven. Postbus-, telefoon- en faxnummer zijn gelijk gebleven. De nieuwe vestiging, waarin o.a. de slijperij is ondergebracht, is iets groter en efficiënter ingedeeld dan de voormalige vestiging in Veldhoven en bovendien zeer gunstig gelegen op korte afstand van de snelweg A2 en vliegveld Welschap.