HMI´s met geïntegreerde PLC 28 jan 2010

HMI´s met geïntegreerde PLC
Duranmatic B.V. uit Dordrecht kondigt een uitbreiding aan van het pakket intelligente touchscreen bedienterminals met geïntegreerde PLC; de XL6 serie van Horner APG.

All in one:
  • PLC
  • IO (remote en/of geïntegreerd)
  • TFT kleuren display
  • Touchscreen
  • Logging en trending
  • GSM/GPRS communicatie
  • Vele netwerk opties
De XL6 is uitgevoerd met een helder 5,7 inch TFT display met een brede kijkhoek, touchscreen en een krachtige PLC.

Door de geïntegreerde IO is deze uitermate geschikt voor een kleine lokale besturing, maar deze is ook uit te breiden door middel van remote IO via CAN bus, Profibus, DeviceNet, Modbus en Ethernet.

Dankzij een GSM/GPRS modem is de unit niet langer gebonden aan lokale netwerken maar bereikbaar voor service, onderhoud en gegevens uitwisseling met web applicaties en databases op de meest afgelegen applicaties. Doordat de wide range voeding van de XL6 geschikt is voor zowel 12 als 24 V DC maakt deze zich ook uitermate geschikt voor mobiele applicaties of zonnepanelen en accu´s.

Met het MicroSD slot kunt u eenvoudig gegevens loggen, trenden en bestanden lokaal opslaan en uitwisselen via een netwerk.

De programmeeromgeving Cscape 9 is gratis en omvat een volledig geïntegreerd pakket aan intuïtieve software tools voor het snel en overzichtelijk bouwen van de Mens Machine Interface, het Netwerk en de PLC. De PLC wordt geprogrammeerd met alle vijf de programmeertalen beschikbaar naar IEC61131.