Hogetex / Kometex BV is bekroond tot „innovator“ met zijn PC Microscopen. 16 feb 2010

Hogetex / Kometex BV is bekroond tot „innovator“ met zijn PC Microscopen.

Digitale PC-Microscopen neemt toe aan variateit en mogelijkheden!

De Firma Hogetex/Kometex BV heeft een groot aantal PC Microscopen in zijn programma. Deze microscopen hebben in de laatste jaren een grote ontwikkeling doorgemaakt waardoor ze nog praktischer zijn in de dagelijkse controle van produkten, een voorbeeld is daarbij het product realtime met de PC microscoop te bekijken en gelijktijdig metingen en berekeningen uit te voeren. Hogetex / Kometex heeft inmiddels een 10-tal PC-Microscopen in zijn programma waarbij elke PC Microscoop verschillende specificaties heeft en zo zijn voordelen heeft ten opzichte van de standaard PC microscoop.

Enkele voorbeelden van deze nieuwe pc microscopen zijn:
Digitale PC-Microscoop Dino AM-413TL met lange werkafstand:
Geschikt om te werken met een afstand van 15cm met een vergroting van 20x tot een afstand van 4cm met een vergroting van 90x. Door de extra afstand van het product is dit model ideaal geschikt voor bijvoorbeeld reparatie, assemblatie en dergelijke. De resolutie is 1.3M (1280x1024 pixels) en de vergroting is 10-90x.

De AD-413TL is uitgerust met de mogelijkheid om verschillende opzetkapjes te gebruiken, standaard wordt de AD-413TL uitgerust met een open en een gesloten kapje. Als optie is verkrijgbaar een verwisselbare " Mirror Angle" die het mogelijk maakt om objecten in een hoek van 90 graden te bekijken. Als voorbeeld toepassing valt te denken aan het bekijken van de zijkant van een holle ruimte in een buisje of het bekijken van de kwaliteit van het soldeerwerk van een PCB of andere kleine elektronica onderdelen. Dit TL lange afstands model levert een sterke vergroting bij een grotere afstand tot het object, waarmee dit model bij uitstek geschikt is voor werkzaamheden waarbij meer werkafstand nodig is.

Digitale PC-Microscoop Dino AM-413MTZ met polarisatiefilter:
Resolutie 1.3M, 10-50x en 200x vergroting. De Polarisatie filter heeft als doel om produkten die een hoge glansgraad hebben toch goed te kunnen observeren, zoals verschillende plastics en metalen. De filter kan worden aan- en uitgezet. Tevens kan de filter op halve kracht of volledig polariseren.

Digitale PC-Microscoop Dino AM-413FVT:
Voor bijzondere research toepassingen die UV-A licht (400 nm spectrum) nodig hebben, is de AM-413FVT uitvoering ontwikkeld.

Door de jury van de Techni-show Innovatie Awards is Hogetex / Kometex bekroond voor zijn PC microscopen als Innovator voor het jaar 2010! Op de Techni-show zal Hogetex / Kometex BV een aantal PC Microscopen laten zien met de bijbehorende toepassingen.